PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 249 | 164--179
Tytuł artykułu

Public relations w opinii maturzystów

Warianty tytułu
What do Young People in Poland Think about Public Relations?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyników badań przeprowadzonych w 2012 roku. Ich celem było zbadanie postrzegania przez młodych Polaków (ówczesnych maturzystów) branży public relations. Autorów badań interesowały przed wszystkim problemy związane ze źródłami informacji na temat public relations, pierwszego kontaktu z tyra pojęciem oraz zrozumienie jego istoty przez młodzież. Przedmiotem zainteresowania były też cechy, jakimi powinni się charakteryzować specjaliści ds. public relations. Respondentom zadano również pytania dotyczące ich ewentualnych związków - w przyszłości - z branżą public relations. Celem badań była także próba odpowiedzi na pytanie o przyczyny negatywnego wizerunku PR w oczach opinii publicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents results of the research conducted in 2012 at Polish high schools. The main goal of the research was to discover how young Poles understand Public Relations and see the profession (respondents were in their 3rd grade, just before their maturity exam). The chosen group consisted of students from schools with the highest rate of alumni accepted at Poznan University of Economics the year before. 2318 questionnaires were qualified to the final analysis. The authors were interested mostly in the main sources of information, the way the respondents got in touch with the term and if they understood it correctly. Young people were also asked what was the characteristic of a perfect PR specialist and if they would work in this field. As a result the authors expected to find the reason for a negative image of PR in public opinion in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
164--179
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Goban-Klas, T., 1996, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Press, Warszawa.
  • Grunig, J.E., 2001, Two-way Symmetrical Public Relations: Past, Present and Future, w: Heath, R.L., Vasquez G., (eds.), Handbook of Public Relations, Sage, Thousand Oaks, CA, s. 11-30.
  • Henderson, J., 1998, Negative Connotations in the Use of the Term Public Relations in the Print, Public Relations Review 24, s. 45-54.
  • Hope, E., 2004, Public realtions - czy to się sprawdzi?, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  • Hope, E., 2008, Grzechy główne polskiego public relations, www.wirtualnemedia.pl.
  • Jo, S., 2003, The Portrayal of Public Relations in News Media, Mass Communication and Society 6, s. 397-411.
  • Kadragic, A., Czarnowski, P., 1996, Public relations czyli promocja reputacji. Praktyka, działania, Business Press, Warszawa.
  • Keenan, K., 1996, Coverage of Public Relations on Network Television News. An Explanatory Census of Content, Public Relations Review 22, s. 215-223.
  • Ławniczak, R., 2001, Transition Public Relations - an Instrument for Systemic Transformation in Central and Eastern Europe, w: Ławniczak, R. (ed.), Public Relations Contribution to Transition in Central and Eastern Europe Research and Practice, Biuro Usługowo-Handlowe Printer, Poznań.
  • Ławniczak, R., 2005, Levels of Analysis and Impact of Transitional Public Relations (case of Poland), w: Ławniczak, R. (red.), Introducing Market Economy Institutions and Instruments: The Role of Public Relations in Transition Economies, Wydawnictwo piar.pl, Poznań.
  • Olędzki, J., 2009, Etyka w polskim public relations, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JK, Warszawa.
  • Olędzki, J. (red.), 2010, Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JK, Warszawa.
  • Polok, G., 2010, Rozumienie istoty public relations przez studentów studiów stacjonarnych Akademii Ekonomicznej w Katowicach - analiza wyników przeprowadzonych badań, w: Maćkowska, M. (red.), Public relations. Efektywne komunikowanie w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Polok, G., 2011, Istota public relations w świadomości studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Akademii Ekonomicznej w Katowicach w świetle przeprowadzonych badań, w: Adamus-Matuszyńska, A., Maćkowska, R. (red.), Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
  • Public relations w polskiej gospodarce, 2004, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
  • Sriramesh, K., Verčič, D., 2003, The Global Public Relations Handbook Theory, Research and Practice, LEA, London.
  • White, C., Park, J., 2010, Public Perception of Public Relations, Public Relations Review 36, s. 319-324.
  • Wojcik, K., 2009, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa.
  • Zerfass, A., Vercic, D., Verhoeven, P., Moreno, A., Tenh, R., 2012, European Communication Monitor 2012. Challanges and Competencies for Strategic Communications. Results of an Empirical Survey in 42 Countries. Bruksela, EACD/EUPRERA.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254103

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.