PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 (27) | 83--95
Tytuł artykułu

Communication and Knowledge Transfer Models in IT Outsourcing Relationship

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modele komunikacji i zarządzania wiedzą we współpracy outsourcingowej z obszaru IT
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to define the communication and knowledge management role in the customer-supplier relationship with particular emphasis on IT knowledge outsourcing. Another aim is the verification of the following search hypotheses: (a) in the classical outsourcing contract there is no critical knowledge transfer (this is not the aim of an outsourcing project); (b) outsourcing should be supplemented with key knowledge transfer in both directions: from the client to the vendor and from the vendor to the client; (b) outsourcing based on key knowledge transfer is an essential instrument of creation and business development of virtual organization based on knowledge. The result of the research will be models of information and knowledge transfer in IT outsourcing relationship. The authors will show the potential areas of application IT outsourcing, IT knowledge outsourcing and the benefits of such projects in the context of knowledge management.(original abstract)
Celem artykułu jest próba zdefiniowania roli zarządzania wiedzą i komunikacją w relacji klient-dostawca, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu outsourcingu wiedzy IT. Ponadto dokonano weryfikacji następujących hipotez: (a) w klasycznej umowie outsourcingowej nie występuje transfer wiedzy kluczowej (nie jest to celem projektu outsourcingu); (b) outsourcing usług IT powinien być uzupełniony o transfer wiedzy kluczowej w obu kierunkach: od klienta do sprzedawcy i od sprzedawcy do klienta; (c) outsourcing oparty o transfer wiedzy kluczowej jest bardzo ważnym instrumentem dla tworzenia i rozwoju działalności organizacji wirtualnej opartej na wiedzy. Wynikiem podjętych rozważań będzie prezentacja modeli transferu informacji i wiedzy w relacjach outsourcingowych. Zostaną pokazane potencjalne obszary zastosowań outsourcingu IT, outsourcing wiedzy IT oraz korzyści wynikające z takich projektów w kontekście zarządzania wiedzą.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
83--95
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Al.-Salti Z., Hackney R., Ozkan S., Factors Impacting Knowledge Transfer Success in Information Systems Outsourcing, http://bura.brunel.ac.uk/bitstream/2438/4371/1/C74.pdf, (date of access: 26.11.2012).
  • Cullen S., Willcocks L., Intelligent IT Outsourcing: Eight Building Blocks to Success, Butterworth- Heinemann, London 2006.
  • Klincewicz K., Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski, [in:] A. Szymaniak (ed.), Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services center, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Oshri I., Kotlarski J., Willcocks L.P., The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring. Second Edition, Palgrave Macmillan, Houndmills Basingstoke Hampshire (UK) 2011.
  • Perechuda K., Sobińska M., Models of information and knowledge transfer in IT outsourcing projects, [in:] Proceedings of the Federal Conference on Computer Science and Information Systems, pp. 1165-1169.
  • Potocki A. (ed.), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011.
  • Schott K., Vendor-Vendor Knowledge Transfer in Global ISD Outsourcing Projects: Insights from a German Case Study, http://www.pacis-net.org/file/2011/PACIS2011-167.pdf (date of access: 26.11.2012)
  • Sobińska M., Information management in planning phase of IT outsourcing (in Polish), [in:] J. Stankiewicz (ed.), Problemy zarządzania strategicznego wobec przemian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2010, pp. 348-360.
  • Sobińska M., Chosen aspects of information management in IT otsourcing, [in:] J. Korczak, H. Dudycz, M. Dyczkowski (eds.), Advanced Information Technologies for Management - AITM 2011. Information Systems in Business, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 205, Wrocław 2011a, pp. 240-247.
  • Sobińska M., Modeling of knowledge management processes in IT outsourcing projects, Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics 2011b, No. 20, pp. 204-215.
  • Sparrow E., Successful IT Outourcing, Springer, London 2003.
  • Szymania A. (ed.), Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, pp. 238-240.
  • Zarrinmehr E., Zaidi M., Rozan A., Influential Factors for Knowledge Transfer in Information System Outsourcing, http://www.wbiconpro.com/441-Elham.pdf (date of access: 26.11.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.