PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 3 | nr 1 | 109--115
Tytuł artykułu

Creating Own Brand Equity Versus Customer Loyalty in a Commercial Enterprise

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
A dynamic global market aims at creating brands (including own brands) on geographically and structurally new markets, which considerably influences the perception and improvement of their image. The degree of trademark recognition within a given line of business is the key factor in brand management planning. Owing to new technologies and reduction in manufacturing costs, producers have access to additional productive capacity, which is used by external entities (including commercial enterprises) to create their own brands with their own image and identity, which often differs from the concept and strategy of the manufacturer brand. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
109--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • 1. Global 500/M + M planet retail 2005, "Fortune"
  • 2. Black A., Wright P., Bachman J.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, p. 157-159.
  • 3. Doyle P.: Value-Based Marketing. Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. Wiley, Chichester 2000, pp. 36-60.
  • 4. Kahll J., Jak zbudować silną markę od podstaw, HELION, Gliwice 2006, p.76.
  • 5. Kaplan R., Norton D.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działania. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, pp.43 and 108.
  • 6. Urbanek G., Zastosowanie wskaźnika siły marki, "Marketing i Rynek" 2004, no 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254479

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.