Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Integration of Market Strategy and Communications as a Base of Success
Języki publikacji
Abstrakty
Sukces rynkowy przedsiębiorstw sektora żywnościowego uzależniony jest między innymi od umiejętności dotarcia do świadomości konsumentów ze spójnym komunikatem rynkowym w oparciu o zintegrowaną komunikację rynkową. To nowe podejście do tworzenia spójnego wizerunku przedsiębiorstw i marek oraz zdobywania lojalności konsumentów wymaga zbudowania zintegrowanej strategii rynkowej przedsiębiorstwa. Celem niniejszego opracowania było przedstawienie założeń zintegrowanej strategii rynkowej przedsiębiorstw sektora żywnościowego. Przyjęto występowanie dwóch poziomów integracji strategii elementarnych: pierwszy odnoszący się do kompilacji strategii wobec produktów, marek i cen, drugi - wprowadzający strategie komunikacji i dystrybucji. Do celów monitorowania efektów integracji procesów komunikacji i strategii rynkowej należy wykorzystać odpowiednio dostosowane badania marketingowe. W pracy zaproponowano koncepcję integracji tych procesów oraz spójny model oparty o relacje między sferą komunikacji i strategii rynkowej oraz badań jako sposób organizacji tych procesów. (abstrakt oryginalny)
The aim of this study was to present the concept of the integrated market strategy based on the previous presented the integrated market communication. The special attention was given to particular strategies towards products, brands, prices, distribution and promotion. These elements create the integrated market strategy of food companies directed to consumers. The other way from consumer to food companies is related to market research conducted in general or in particular elements of integrated market communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
- Akademia Morska w Gdyni
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Altkorn J. (1999), Metody oceny marek, "Marketing i rynek" nr 5.
- Górska-Warsewicz H. (2011), Architektura marek przedsiębiorstw. Wybrane aspekty kształtowania marek przedsiębiorstw sektora żywnościowego, Wyd. Difin, Warszawa.
- Górska-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl T. (2002), Marka na rynku produktów żywnościowych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Górska-Warsewicz H., Świątkowska M., Krajewski K. (2009), Model zintegrowanej komunikacji rynkowej. Aspekty zarządzania produktem i marką na rynku żywności, Wyd. SGGW, Warszawa.
- Haffer R. (2000), Satysfakcja konsumentów i jej pomiar, [w:] Marketingowe testowanie produktów, S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer (red.), PWE, Warszawa.
- Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kierowanie, PWE, Warszawa.
- Karasiewicz G. (1997), Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa.
- Mynarski S. (1992), Metody badania postępowania konsumentów na tynku, [w:] Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, J. Bazarnik, T. Grabiński, E. Kącik, S. Mynarski, A. Sagan, Canadian Consortium of Management Schools, AE, Kraków.
- Nowacki R. (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania, Warszawa.
- Rydel M. (2001), Komunikacja jako element marketingu, [w:] Komunikacja marketingowa, M. Rydel (red.), Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
- Świątkowska M., Górska-Warsewicz H.. Krajewski K. (2010), Zarządzanie komunikacją lynkowąprzedsiębiorstw. Organizacja, strategie, uwarunkowania, Wyd. SGGW, Warszawa.
- Wiktor J.W. (2004), Promocja, [w:] Podstawy marketingu, J. Altkom (red.), Instytut Marketingu, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254679