PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 45--56
Tytuł artykułu

Cause marketing - wspólna strategia firm komercyjnych i organizacji non profit

Warianty tytułu
Cause Related Marketing - Strategy of Business and Non-profit Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cause marketing jest wspólną strategią rynkową firm komercyjnych i organizacji non profit. Cechuje się podejmowaniem działań marketingowych obejmujących oferowanie przez korporację konkretnej kwoty na określony cel społeczny, który realizowany jest przez organizację non profit. Wielkość kwoty przekazywanej na realizacje zadania społecznego zależy od aktywności klientów korporacji i intensywności dokonywania przez nich zakupów wyznaczonych produktów. W wyniku pozytywnej realizacji strategii cause marketing zostaje osiągnięty cel społeczny, ekonomiczny i wizerunkowy firmy. Przedmiotem niniejszego artykułu są główne zasady kreowania strategii cause marketing. (abstrakt oryginalny)
EN
Cause related marketing is a common social and promotional marketing strategy used by companies and non-profit organizations. The aim of this paper is to present the essentials of the CRS concept. CRS is based on cooperation between commercial and non-profit organizations and is aimed at funding certain social needs. Companies commit themselves to donating certain amounts of money and then conduct marketing and advertising campaigns, whose aim is, for example, to encourage customers to buy certain products, which will help support and promote social needs/aims. In this way non-profit organizations can achieve their social goals. This dual purpose of indirect goals is often misidentified as a part of CSR (Corporate Social Responsibility). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • 1. Daw J., (2006), Cause Marketing for Nonprofits, John Wiley & Sons, Inc. New Jersey.
  • 2. de Barbieri M.A., (2005), Ready, Set, Fundraise! Five Steps to Success in Fundraising from the Private Sector, "Public Manager" no 34, Spring.
  • 3. Kotler Ph., Lee N., (2008), Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • 4. Krzyżewski R., (2008), Marketing publiczny (zarys zagadnień), Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Warszawa.
  • 5. Kubiak K., (2007), Po co komu kampanie społeczne, "Marketing w Praktyce" nr 3 (marzec).
  • 6. Ranking kart kredytowych affinity, (2006), Biuletyn Bankowy nr 3 (marzec).
  • 7. Sawka J., (2005), Corporate Philanthropy, "Manitoba Business" nr 4 (April).
  • 8. Shore B., (2007), Biznes w służbie społeczeństwa - przedsiębiorstwa społeczne, "Trzeci Sektor", nr 10.
  • 9. Szmidt J., (1997), Dobroczynność czy sponsoring, "Businessman" nr 5 (maj).
  • 10. Yeung A.B., (2006), In Search of Good Society. Introduction to Altruism Theories and their Links with Civil Society, "Civil Society Working Paper" no 25.
  • 1. Arbor A., (2009), Cause Marketing: Altruism or greed?, Michigan Ross School of Business News & Media, [on line], www.bus.umich.edu [06.04.2009].
  • 2. www.bankmillennium.pl
  • 3. www.danone.pl
  • 4. www.happykids.pl
  • 5. www.kredyt.net/artykuly/polbank-dzieciom-innowacyjna-karta [04.09.2008].
  • 6. www.ngo.pl
  • 7. www.tesco.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.