PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 91--97
Tytuł artykułu

Heterogeniczność zasobów jako czynnik zróżnicowania wyników działalności przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Heterogeneity of Resources as the Main Determinant of Company Performance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono koncepcję mechanizmu izolacji, ze szczególnym uwzględnieniem zasobów przedsiębiorstwa traktowanych jako czynnik różnicujący wyniki działalności organizacji. W oparciu o założenia teorii zasobowej scharakteryzowano bariery imitacji procesu tworzenia wartości dla klienta. Wyniki badań empirycznych pozwalają na weryfikację skuteczności wykorzystania podstawowych czynników konstytuujących powstawanie mechanizmu izolacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The main purpose of the article is to explore the concept of an isolation mechanism in a theoretical and empirical manner. The authors focus on the characteristics of resources as the main determinant of company performance. Moreover, an empirical verification of postulated hypotheses was carried out on a sample of 34 enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • 1. Amit R., Schoemaker P.J.H., (1993), Strategic Assets and Organizational Rent, "Strategic Management Journal", vol. 14, no 1.
  • 2. Barney J., (1991), Firm Resources and Firm's Competitive Advantage, "Journal of Management", vol. 17, no 1.
  • 3. Barney J., (1997), Gaining and Sustaining Competitive Advantage, Addison - Wesley Publishing Company, New York.
  • 4. Dierickx I., Cool K., (1989), Assets Stock Accumulation and Sustainability of Competitive Advantage, "Management Science", vol. 35, no 12.
  • 5. Hunt S.D., (1997), Resource Advantage Theory: An Evolutionary Theory of Competitive Firm Behaviour?, "Journal of Economics", vol. 31, no. 1.
  • 6. Koronacki J., Ćwik J., (2005), Statystyczne systemy uczące się, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • 7. McGee J.S., (1975), Efficiency and economies of Size [w:] H. Goldschmid, H.M. Mann, J.F. Weston Brown (eds.), Industrial Concentration: The New Learning, Little, Brown and Company, Boston.
  • 8. Reed R., DeFillippi R.J., (1990), Causal Ambiguity, Barriers to Imitation and Sustainable Competitive Advantage, "The Academy of Management Review", vol. 15, no 1.
  • 9. Reinganum J., (1982), A Dynamic Game of R and D: Patient Protection and Competitive Behaviour, "Econometrica", vol. 50, no 3.
  • 10. Rószkiewicz M., (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 11. Rumelt R.P., (1987), Theory, Strategy and Entrepreneurship [w:] D.J. Teece (ed.), The Competitive Challenge: Strategies for Industrial Innovation and Renewal, Cambridge, MA: Ballinger.
  • 12. Rumelt R.P., Lippman S., (1982), Uncertain Imitability: An Analysis of Interfirm Differences in Efficiency Under Competition, "Bell Journal of Economics", vol. 13, no 2.
  • 13. Skrzypek E., (2005), Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w warunkach GOW [w:] J. Węcławski (red.), Nauki ekonomiczne wobec problemów współczesnej gospodarki, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
  • 14. Skrzypek E., (2006), Wpływ wiedzy na kształtowanie strategii przedsiębiorstw, "Problemy Jakości", nr 6.
  • 15. Stigler G.J., (1961), The Economics of Information, "The Journal of Political Economy", vol. 69, no 3.
  • 16. Verdin P.J., Williamson P.J., (1994), Core Competences, Competitive Advantage and Market Analysis: Forging the Links [w:] G. Hamel, A. Heene (eds.), Competence - based competition, John Wiley & Sons, Chichester.
  • 17. Wernerfelt B., (1984), A Resource - Based View of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 5.
  • 18. Williamson O.E., (1975), Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust Implications, The Free Press, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.