PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 277 New Trends and Challenges in Innovative Entrepreneurship | 153--168
Tytuł artykułu

Innovativeness of Small and Medium Enterprises as a Mean to Increase Their Market Competitiveness

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw sposobem na podniesienie ich konkurencyjności na rynku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest ściśle powiązana z możliwością wprowadzania w nich innowacji. Zagadnienia te są częścią omawianej w artykule analizy opartej na badaniach ankietowych oraz rozmowach, przeprowadzonych w losowo wybranych firmach z sektora MSP. Celem tych badań było stwierdzenie, jaki jest poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw oraz czy firmy wprowadzające innowacje zwiększają swoją konkurencyjność na poszerzającym się rynku. Określono również przeszkody utrudniające prowadzenie działalności innowacyjnej oraz źródła wykorzystywane przez MSP do finansowania nowych rozwiązań. Stosunkowo niski poziom innowacyjności polskich MŚP związany jest głównie z brakiem odpowiednich środków finansowych, wysokim ryzykiem oraz brakiem współpracy firm z instytucjami badawczo-rozwojowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presented by Jan Mertl draws attention to the issue of competitiveness of small and medium sized enterprises in the Polish economy, with particular emphasis on innovation as one of the main sources that influence the competitive advantage of enterprises. (fragment of text)
Twórcy
autor
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Bal-Woźniak T., Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacyjność w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn 2006, p. 552-554.
  • Baruk J., Zarządzanie działalnością innowacyjną, [in:] M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001.
  • Bogdanienko J. (red.), Zarządzanie innowacjami, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998, p. 10.
  • Brdulak H., Gołębiewski T., Wspólna Europa. Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2003, p. 15-18.
  • Brzeziński M. (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001.
  • Conway S., Steward F, Managing and shaping innovation, Oxford University Press, Oxford 2009.
  • Dworczyk M., Szlasa R., Zarządzanie innowacjami. Wpływ innowacji na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001.
  • Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Stawasz E., Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999.
  • Świtalski W., Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.