Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zmienność otoczenia powodująca większe ryzyko prowadzenia agrobiznesu oraz dynamiczny rozwój azjatyckich gospodarek, wymaga nowego spojrzenia na perspektywy rozwoju agrobiznesu i podjęcia działań zwiększających konkurencyjność tego sektora. W pracy przedstawiono propozycje działań, które należy w tym celu podjąć w nadchodzących latach, tj. wprowadzanie zrównoważonych praktyk w agrobiznesie, uwzględniających wyczerpujące się zasoby naturalne, tworzenie odpowiedniego środowiska dla rozwiązań prawnoinstytucjonalnych, w tym praw własności, a także wzmocnienie rolniczych systemów innowacyjnych (badania, edukacja, doradztwo, infrastruktura). (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - PIB, Warszawa
Bibliografia
- BCG: The Boomerang effect. Boston Consulting Group, 2013; https://www.bcgperspectives.com/content/articles/consumer_products_retail_the_oomerang_effect/ (data dostępu 11.03.2013 r.).
- FAO: The state of food insecurity in the world. How does international price volatility affect domestic economies and food security? FAO, Rome 2011.
- GHI: GAP report. Measuring global agricultural productivity. Global Harvest Initiative, 2012.
- Hawksworth J., Cookson G.: The World in 2050. Beyond the BRICs: a broader look at emerging market growth prospects. PriceWaterHouseCoopers' Report, 2011.
- OECD: Agricultural Policy Monitoring and Evaluation 2012, OECD countries. OECD Publishing, 2012.
- OECD-FAO: OECD/FAO Agricultural Outlook 2012-2021. OECD Publishing and FAO, 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256463