PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 288 Społeczna odpowiedzialność organizacji : w poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii | 22--36
Tytuł artykułu

Wykorzystywanie inicjatyw społecznych w budowaniu atrybutów dobrej reputacji przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Social Initiatives in Building Key Ingredients of Star-quality Corporate Reputation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dobra reputacja przedsiębiorstwa oznacza, że powinno ono charakteryzować się pięcioma cechami, a mianowicie widocznością dla otoczenia, wyróżnianiem się na tle innych, autentycznością podejmowanych działań, przejrzystością w prowadzeniu biznesu oraz spójnością między słowami a czynami. Wszystkie te zasady można z powodzeniem realizować, podejmując działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.(abstrakt oryginalny)
EN
Corporate reputation management is a fundamental aspect of business performance. There are five key ingredients for building star-quality reputation: visibility, distinctiveness, authenticity, transparency and consistency throughout the company. All those dimensions can be attained in providing CSR activities.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2004.
  • Bennis W., Goleman D., O'Toole J., Przejrzystość w biznesie, MT Biznes, Warszawa 2008.
  • Brammer S., Millington A., Corporate Reputation and Philanthropy: An Empirical Analysis, "Journal of Business Ethics" 2005 (61).
  • Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal", Vol. 22, No. 6, December 2004.
  • Dąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna Wolter Kluwer Business, Kraków 2010.
  • Fombrun Ch., Shanley M., What's in a name? Reputation building and corporate strategy, "Strategic Management Journal" 1990, Vol. 33, No. 2.
  • Fombrun Ch., van Riel C.B.M., Fame & Fortune. How Successful Companies Build Winning Reputations, Prentice Hall, New York 2003.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Prentice Hall, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • McElhaney K., A strategic approach to corporate social responsibility, Executive Forum, Spring 2009.
  • Raportowanie CSR w Polsce 2010, www.csrinfo.com.pl, 27.09.2011.
  • Rayner J., Managing Reputational Risk, Wiley & Sons, Chichester 2003.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • UN Global Compact Accenture CEO Study 2010, [w:] Rośnie znaczenie CSR w strategiach firm, Kompendium CSR, dodatek tematyczny do Dziennika Gazety Prawnej, nr 5/grudzień 2010.
  • Van Riel C.B.M., Fombrun Ch., Essentials of Corporate Communication, Routledge, London 2007.
  • Van Rekom J., Deriving an operational measure of corporate identity, "European Journal of Marketing" 1997, 31(5-6).
  • Williams R.J., Barrett J.D., Corporate philanthropy, criminal activity, corporate reputation - is there a link?, "Journal of Business Ethics" 2000, 26 (4).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.