Czasopismo
2013
|
nr 288 Społeczna odpowiedzialność organizacji : w poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii
|
49--56
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Market Failure and Responsible Public Tasks Performance by Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono autorską koncepcję kryterium społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Kryterium to odnosi się do firm uczestniczących w realizacji zadań publicznych poprzez quasi-rynki i nawiązuje do mechanizmów zawodności rynku. Generalnie rzecz biorąc, w tym ujęciu społecznie odpowiedzialne przedsiębiorstwo, realizując zadanie publiczne, samodzielnie koryguje skutki występowania mechanizmów zawodności rynku.(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to introduce original concept of corporate social responsibility criterion. The criterion proposed refers to enterprises that perform public tasks through quasi-markets and market failure theory. In general, according to this criterion a company that is socially responsible autonomously corrects results of market failure mechanisms when performing public tasks.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--56
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
- Barr N., Ekonomika polityki społecznej, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1993.
- Drakeford M., Private Welfare, [w:] M. Powell (ed.), Understanding the Mixed Economy of Welfare, The Policy Press, Bristol 2007.
- Le Grand J., Quasi-market versus state provision of public services: Some ethical considerations, "Public Reason" 2011, Vol. 3.
- Le Grand J., Bartlett W., Quasi-Markets and Social Policy, Palgrave Macmillan, London 1993.
- Rojek-Nowosielska M., Modelowe ujęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 220, Wrocław 2011.
- Rutkowski W., Współczesne państwo dobrobytu. Ekspansja, kryzys, spory, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009.
- Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
- Samuelson P.A., Nordhaus W.D., Ekonomia, T. 1, PWN, Warszawa 2006.
- Walsh K., Public Services and Market Mechanisms. Competition, Contracting and the New Public Management, Palgrave Macmillan, London 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256537