Czasopismo
2013
|
nr 288 Społeczna odpowiedzialność organizacji : w poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii
|
57--69
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Image of a Socially Responsible Firm - Results of a Content Analysis
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób przedsiębiorstwa przedstawiają istotę społecznej odpowiedzialności. Zaprezentowano wyniki analizy komunikowanego przez przedsiębiorstwa wizerunku firmy społecznie odpowiedzialnej, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jakie wartości i działania są wskazywane, oraz czy są one integrowane w ramach kluczowej działalności gospodarczej. Na bazie uzyskanych wyników zostały wyodrębnione oraz scharakteryzowane różne sposoby kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego.(abstrakt oryginalny)
The main purpose of the article is to answer the question how companies present the essence of social responsibility. The results of content analysis concerning the image of socially responsible firm are presented, with special emphasis on what values and actions are identified and whether they are integrated within key business. On the basis of obtained results different ways of shaping the image of a socially responsible company are distinguished and characterized.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--69
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
- Basu K., G. Palazzo, Corporate Social Responsibility: a process model of sensemaking, "Academy of Management Review", Vol. 33, 1/2008.
- Berelson B., Content Analysis in Communication Research, The Free Press, Glencoe 1952.
- Carroll A.B., A three dimensional model of corporate social performance, "Academy of Management Review" 4/1979.
- Good Company Ranking, "Manager Magazin" nr 5/2007; 5/2008.
- Górski P., Socjolog wobec zagadnień komunikowania. Od analizy zawartości do analizy dyskursu [w:] Analiza dyskursu w socjologii dla socjologii, red. A. Horolets, Wyd. A. Marszałek, PTS, Toruń 2008.
- Habisch A.J. Jonker M., Wagner R., Schmidpeter R., (eds.) Corporate Social Responsibility Across Europe, Springer, Berlin 2005.
- Horolets A. (red.) Analiza dyskursu w socjologii dla socjologii, Wyd. A. Marszałek, PTS, Toruń 2008.
- Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów: wersja 1.1, Wyd. NiF, Kraków 2004.
- Matten D., Moon J., A Conceptual Framework for Understanding CSR, [w:] A. Habisch, J. Jonker, M. Wagner, R. Schmidpeter (eds.), Corporate Social Responsibility Across Europe, Springer, Berlin 2005.
- Porter M.E., Kramer M.R., Strategy and society. The link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, "Harvard Business Review" 12/2006.
- Ranking Odpowiedzialnych Firm, "Dziennik Gazety Prawnej", nr 28.05.2009; 28.04.2010; 14.04.2011.
- Szpunar M., Analiza zawartości a analiza treści jako metody badawcze, http://www.magdalenaszpunar. com/_dydaktyka/Analiza%20treści_metody_badań_1.pdf (dostęp: 3.09.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256559