Czasopismo
2013
|
nr 288 Społeczna odpowiedzialność organizacji : w poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii
|
70--83
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Faces of Social Responsibility in Corporate Strategy
Języki publikacji
Abstrakty
Coraz częściej wyrażana opinia o konieczności realizacji przez przedsiębiorstwo zarówno celów finansowych, jak i społecznych może się stać powszechnym modelem biznesowym dla przedsiębiorstw. Uznanie celu przedsiębiorstwa, jakim jest tworzenie wartości ekonomiczno-społecznych, sprzyja powstawaniu nowych koncepcji zarządzania opartych na odpowiedzialności społecznej, takich jak: CSV, CSI i HVC. Opracowanie, a szczególnie wdrożenie strategii opartej na odpowiedzialności społecznej wymaga uwzględnienia wartości ekonomiczno-społecznych w tym procesie. Na tym tle strategia "błękitnego oceanu" ma naturalne cechy zbliżające ją do CSR(abstrakt oryginalny)
An opinion about the necessity of realization by enterprises both financial and social aims which is more and more often expressed, can become a general business model for enterprises. Enterprise goal recognition which is creating shared values, affects creating new management concepts based on social responsibility such as: CSV (corporate shared value), CSI (corporate social innovation) and HVC (hybrid value chain). Formulating, and especially introducing of the strategy which is based on social responsibility requires the implementation of shared values in this process. On this background "blue ocean" strategy has natural attributes towards CSR.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--83
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Budinich V., Serneels S., Hybrydowe łańcuchy wartości, pomost między biznesem i społeczeństwem, HBRP, Odpowiedzialny biznes 2012.
- Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, 2010.
- Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, [w:] O strategii, HBRP, ICAN Institute 2012.
- Dayton B., Budinich V., Nowy sojusz na rzecz globalnych zmian, HBRP 2011, nr 2.
- Drucker P., Classic Drucker, MT Biznes, Warszawa 2010.
- Firma społecznie odpowiedzialna - raporty spółki Polimex-Mostostal za lata 2009-2011.
- Gibbons G., Budowanie programu odpowiedzialnego biznesu, [w:] Biznes, t. 1, Zarządzanie firmą, cz. 1, PWN, Warszawa 2007.
- Gierszewska G., Olszewska B., Skonieczny J., Zarządzanie strategiczne dla inżynierów, PWE, Warszawa 2013.
- Grant R.M., Współczesna analiza strategii, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
- Kanter M.R., Korporacyjna innowacyjność społeczna - nowy model innowacji, [w:] Zarządzanie innowacją, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
- Krawiec F., Zarządzanie strategią firmy, Difin, Warszawa 2011.
- Kroik J., Malara Z., CSR i zrównoważony rozwój w warunkach silnej konkurencji, Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego im. A. Chętnika, nr XXV, 2011.
- Kroik J., Skonieczny J., Budowanie wspólnoty na rzecz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa, [w:] Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, red. Z. Pisz, M. Rojek- Nowosielska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 220, Wrocław 2011.
- Pindelski M., Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych, "Przegląd Organizacji" 2012, nr 2.
- Porter M.E., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, HBRP 2007, nr 6.
- Porter M.E., Kramer M.R., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, HBRP 2011, nr 5.
- Stanek-Kowalczyk A., Wąskie rozumienie społecznej roli firm, HBRP 2012, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256563