PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '11 | 172--179
Tytuł artykułu

Koncepcja doskonalenia procesów transferu zasobów wiedzy w organizacji szpitalnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kompetencje wyspecjalizowanego personelu w dużej mierze stanowią 0 sile organizacji. Szczególnie organizacje jednostek ochrony zdrowia polegają na posiadanej wiedzy oraz umiejętnościach swoich pracowników. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że szpital jest jednostką, którą charakteryzuje duża rozbieżność w strukturze zatrudnienia, a na realizację procesów szpitalnych składa się praca personelu medycznego, administracyjnego, technicznego i kadry zarządzającej. Każda z grup stosuje specjalistyczną wiedzę i umiejętności, a cechą wiążącą jest branża ochrony zdrowia. Wymiana informacji pomiędzy personelem jest kluczowa z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania całej jednostki. Jednak informacje oraz wiedza są zasobami dynamicznymi i ulegają zmianom. Zmiany te wywołane są warunkami zewnętrznymi pochodzącymi z otoczenia organizacji oraz wewnętrznymi, które wypływają ż działalności jednostki. Konieczna staje się aktualizacja zasobów wiedzy personelu i podnoszenie kwalifikacji wynikające z uwarunkowań narzucanych przez formalnoprawne aspekty funkcjonowania szpitali. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej. Dz.U. 2007, nr 14, poz. 89, tekst jednolity opublikowany 31 stycznia 2007 r.
  • Nonaka I.: Organizacja oparta na wiedzy. W: Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą. Harvard Business School Press, Helion, Gliwice 2006
  • Gołuchowski J.: Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2005
  • Mikuła B.: Organizacje oparte na wiedzy. Akademia Ekonomiczna, Kraków 2006
  • Fazlagić A.J.: Zarządzanie wiedzą. Szansa na sukces w biznesie. Knowledge Management, Gniezno 2006
  • Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Red. K. Perechuda. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Difin, Warszawa 2004
  • Nonaka I., Takeuchi H.: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa. 2000
  • Bratnicki M.: Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu. Wydawnictwo "Triada", Dąbrowa Górnicza 2000
  • Żmigrodzki M.: Proste procesy zarządzania wiedzą. Forum Nowoczesnej Administracji Publicznej, www.eGov.pl
  • Mikuła B.: Zadania organizacji w zakresie zarządzania wiedzą. "E-mentor" 2006, nr 5(17), www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/368
  • Mleczko K.: Upowszechnianie wiedzy za pomocą repozytoriów w jednostkach opieki zdrowotnej. W: Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Tom II. Red. R. Knosala. Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2010
  • Bartnicka J.: Zarządzanie wiedzą w usługach zdrowotnych. W: Nowoczesność przemysłu i usług. Relacje i wartość w strategiach zarządzania przedsiębiorstwami. Red. J. Pyka. TNOiK, Katowice 2008
  • Durlik M.: Zarządzanie w służbie zdrowia. Organizacja procesowa i zarządzanie wiedzą. Placet, Warszawa 2008
  • Zack M.H.: What is a knowledge-based organization? "Organizational Learning and Knowledge", 5th International Conference, June 2003
  • Hargreaves D.: Produkcja, przesłanie i użycie wiedzy w różnych sektorach. W: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie uczącym się. OECD
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257427

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.