PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 18--23
Tytuł artykułu

Proces tworzenia innowacji w łańcuchu dostaw w ujęciu modelowym

Warianty tytułu
The Process of Supply Chain Innovation in the Model Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie zagadnień związanych ze źródłami, a zwłaszcza mechanizmem powstawania innowacji w łańcuchu dostaw. Na podstawie analizy istniejących w literaturze przedmiotu modelowych i procesowych podejść do tworzenia innowacji w łańcuchu dostaw zostaną wyprowadzone główne wnioski dotyczące tego procesu. (fragment tekstu)
EN
There is no doubt that the subject of innovation in supply chain is important. Many authors express this opinion, but they also stress that the subject of innovation is not widely-discussed in the literature concerning logistics, and the sources and logie of creating innovation are not well-known. This paper is aimed at explaining and discussing the sources and mechanisms of innovation in the supply chain. supply chain innovation models are discussed. On the basis of the analysis of supply chain innovation models, the main conclusions are drown. Supply chain innovation process has an interactive character and thus it reąuires a holistic approach. The abilities of innovation creation depend on the supply chain resources, its structure, management and goals, and business processes inside it. Innovation is usually the effect of the cooperation between supply chain partners. Innovations are created in the upper or the downside part of supply chain. The may be also created on the whole length of the supply chain. The sources of innovations are always customer needs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
Bibliografia
  • J. Tidd, A review of innovation models, Discussion Paper, Imperial College London 2006, s. 10.
  • D.J. Flint, E. Larsson, B. Gammelgaard i J.T. Mentzer, Logistics innovation: a customer value-oriented social process, Journal of Business Logistics 2005, vol. 26, no. l, s. 113-139.
  • D.J. Flint, E. Larsson, B. Gammelgaard, Exploringprocesses for customer value insights, supply chain learning and innovation: an international study, Journal of Business Logistics 2008, vol. 29, no. l, s. 259.
  • S. Roy,K. Sivakumar, I.F. Wilkinson, Innovation generation in supply chain relationships: a conceptual model and research propositions, Journal of the Academy of Marketing Science 2004, vol. 32, no. l, s. 61-79.
  • M.J. Tyre, E. von Hoppel, The Situated Nature of Adaptive Leaming in Organizations, Organization Science 1997, no. 8 (January/February), s. 71-83.
  • D. Walters, M. Raincird, Cooperative innovation: a value chain approach, Journal of Enterprise Information Management 2007, vol. 20, no. 5, s. 595-607.
  • ELA and Arthur D. Little study, Value addend logistic. Creating value through innovation excellence in logistics 2008, s. 1-8, www.adl.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.