PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 136 Transformacja współczesnej gospodarki jako przedmiot badań | 209--217
Tytuł artykułu

Gospodarstwa domowe w epoce postmodernizmu

Warianty tytułu
Household in the Epoch of Postmodernism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem prezentowanego artykułu jest spojrzenie na polskie gospodarstwa domowe pierwszej dekady XXI wieku przez pryzmat zmian ich zachowań ekonomicznych, wywołanych wpływem wartości postmodernistycznych. Przedstawione rozważania przeprowadzone zostały przy wykorzystaniu metod wnioskowania logicznego, krytycznej analizy przedmiotu oraz wniosków z wieloletnich badań nad społeczno-ekonomiczną sytuacją polskich gospodarstw domowych. Konkluzje wynikające z przedstawionych dociekań mogą być przydatne przedsiębiorstwom w procesie budowania ich przewagi konkurencyjnej na rynku, wynikającej z zaspokojenia oczekiwań i potrzeb współczesnych gospodarstw domowych.(fragment tekstu)
EN
The article discusses socio-economic situation of Polish households in the first decade of XXI century and the influence of postmodernism on their economic behaviour. Social and technical changes shall be recognized as major reasons for postmodernistic changes. Among changes of social nature, the individualization of consumption, dismemberment and paradoxical combinations deserve special attention. Whereas among the changes of technical nature: complexity, realisation of value and hyperreality (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bauman Z.: Konsumując życie. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Bylok F.: Konsumeryzm jako ideologia współczesnych konsumentów. W: Studia i Materiały Polskiego Towarzystwa Zarządzania Wiedzą. Tom 51. Red. A. Burlita. Bydgoszcz 2011.
  • Hassan I.: The Question of Postmodernism. W: Romanticism, Modernism, Postmodernism. Red. H.R. Garvin. Bucknell University Press, Lewisberg PA 1980.
  • Hassan I.: The Question of Postmodernism. W: Romanticism, Modernism, Postmodernism. Red. H.R. Garvin. Bucknell University Press, Lewisberg PA 1980.
  • Jencks Ch.: What is Post-Modernism? Academy Editions, London 1996.
  • Jung B.: Kapitalizm postmodernistyczny. "Ekonomista" 1997, nr 5-6.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003.
  • Prahaland C.K., Ramaswamy V.: Przyszłość konkurencji. PWE, Warszawa 2005.
  • Słaby T.: Konsumpcja. Eseje statystyczne. Difin, Warszawa 2006.
  • Toffler A.: Trzecia fala. Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 2006.
  • van Raaij F.: Konsumpcja postmodernistyczna. W: Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Red. M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.