PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 57--62
Tytuł artykułu

Technical Skills of Management Staff in High-Tech Enterprises

Warianty tytułu
Umiejętności techniczne kadry kierowniczej przedsiębiorstw high-tech
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule dokonano prezentacji wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród kadry kierowniczej przedsiębiorstw sektora wysokich technologii na terenie województwa wielkopolskiego. Badania ankietowe przeprowadzono przy wykorzystaniu autorskiego kwestionariusza. Celem badania była ocena przez kadrę kierowniczą umiejętności technicznych, którymi legitymuje się kadra kierownicza przedsiębiorstw sektora wysokich technologii. Badania miały charakter pilotażowy jako wstęp do badań właściwych, które zamierza się przeprowadzić na terenie całego naszego kraju. W wyniku przeprowadzonych badań ustalono, że najwyższą przeciętną ocenę otrzymały umiejętności organizowania pracy własnej oraz umiejętności odpowiedniego formułowania zadań na stanowiska pracy (4,32), natomiast najniżej kadra ma opanowane umiejętności dotyczące znajomości metod i technik motywowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents results of survey research conducted among management staff of high-tech sector enterprises within the area of Wielkopolskie voivodeship. The studies made use of an original questionnaire. The research aimed at self-evaluation of technical skills demonstrated by management staff of the high-tech sector enterprises. These were pilot studies that posed an introduction to the main research, which is to be conducted within the territory of Poland. As a result of the conducted research, it was found out that the highest average evaluation was credited to the skills of organizing one's own work and proper formulation of tasks on work positions (4,32), and the skills that are acquired to the lowest extent are those regarding the knowledge in methods and techniques of motivation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Economic University in Poznań
Bibliografia
  • MATUSIAK K., Wysoka technika, [w:] Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, PARP, Warszawa 2008.
  • ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A., Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2011.
  • ARMSTRONG M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2005.
  • CZAPLA T.P., Modelowanie kompetencji pracowniczych w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
  • BARNARD C.I., Funkcje kierownicze, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik, Kraków 1997.
  • REBER A.S., Słownik psychologii, SCHOLAR, Warszawa 2000.
  • ROSZYK-KOWALSKA G., STAŃDA A., Kwalifikacje kadr kierowniczych a idea europejskich i polskich ram kwalifikacji, [w:] KRZAKIEWICZ K. (ed.), Przedsiębiorstwo w obliczu wyzwań globalnej gospodarki, Wyższa Szkoła Biznesu w Pile, Piła 2012.
  • SPENCER L.M., PCER S.M., Competence at Work, Wiley, New York 1993.
  • SMOLEŃSKI S., Menedżer przełomu wieków, OPO sp. z o.o., Bydgoszcz 1999.
  • Czytelnia/Matryca oceny kompetencji, http://www.grupatempo.pl/pl/czytelnia/drukuj/24, data dostępu 15.01.2014 r.
  • CZERMIŃSKI A., CZERSKA M., NOGALSKI B., RUTKA R., APANOWICZ J., Zarządzanie organizacjami, Dom Organizatora, Toruń 2001.
  • CAMERON K.S., WHETTEN D., A Model for Teaching Management Skills, Exchange, "The Organizational Behaviour Teaching Journal" 1983, Vol 8.
  • PEŁKA B., Zarządzanie przedsiębiorstwami i menedżeryzm, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle, ORGMASZ, Warszawa 1996.
  • CHOJNACKI W., BANASIEWICZ A., Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy doradztwa zawodowego i personalnego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257581

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.