PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 28 | 119--127
Tytuł artykułu

Strategia kreowania marki jednostek samorządu terytorialnego - wybrane zagadnienia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategy for Creating the Brand of Local Authority Units - Selected Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule poruszone zostały wybrane zagadnienia związane ze strategią kreowania marki jednostek samorządu terytorialnego. Na wstępie dokonano syntetycznej analizy części składowych strategii. Przedstawiono zestaw elementów warunkujących sprawną realizację strategii kreowania marki. W dalszej części opracowania zaprezentowano stosunkowo obszerny zestaw potencjalnych korzyści, które może przynieść realizacja strategii kreowania marki jednostki terytorialnej. Wyodrębniony został podział na grupy poszczególnych beneficjentów, wśród których znaleźli się klienci, odbiorcy terytorialnych produktów i usług, potencjalni rezydenci, społeczność lokalna, regionalna, menedżerowie marki jednostek samorządu terytorialnego. (abstrakt oryginalny)
EN
The hereby article discusses selected problems referring to the strategy for creating the brand of local authority units. Its fi rst part presents synthetic analysis of the strategy components. The set of elements responsible for effi cient implementation of the strategy for brand creation is presented. In further part of the study a relatively extensive set of potential advantages is listed which may result from carrying out the strategy for creating the brand of a local authority unit. Particular benefi ciaries are divided into groups among which there are clients, recipients of territorial products and services, potential residents, local and regional community, or brand managers in local authority units. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • A. Raszkowski, Selected Aspects of Territorial Units Promotion, w: Regional Development and Planning, ed. M. Šašek, Faculty of Social and Economic Studies, Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, Czech Republic 2010, s. 213.
  • Ph. Kotler, M.A. Hamlin, I. Rein, D. Haider, Marketing Asian Places, John Wiley & Sons, Singapore 2002, s. 183.
  • B. Cigler, Economic Development in Metropolitan Areas, w: Urban and Regional Policies for Metropolitan Livability. Cities and Contemporary Society, ed. D. Hamilton, P. Atkins, M.E. Sharpe, New York 2008, s. 315.
  • A. Raszkowski, System całościowej identyfi kacji w marketingu terytorialnym, w: Marketing przyszłości - trendy, strategie, instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 559, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009.
  • A. Middleton, City Branding and Inward Investment, w: City Branding. Theory and Cases, ed. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, New York 2010, s. 20.
  • S. Anholt, Competitive Identity. The New Branding Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, New York 2007, s. 75.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258007

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.