PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 29 | 61--72
Tytuł artykułu

Małe firmy handlowe - pozycja, strategie, perspektywy rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Small Commercial Companies. Their Position, Strategies and Development Perspectives
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono znaczenie mikro i małych przedsiębiorstw handlowych wśród ogółu firm działających w sferze handlu oraz w zbiorowości przedsiębiorstw mikro ogółem w gospodarce. Dynamiczny rozwój wielkopowierzchniowych obiektów handlowych i sklepów dyskontowych oraz szybko rosnąca siła sieci handlowych sprawiają, że mikrofirmy funkcjonujące w sferze handlu poddane są silnej konkurencji. W artykule omówiono strategie, które mogą być szansą dla małych firm handlowych, a także przedstawiono krótkookresowe prognozy ich rozwoju.(abstrakt oryginalny)
EN
In her article, the author presents the importance of micro and small commercial enterprises among the entire population of companies in the sphere of trade and in the population of micro enterprises in the economy as a whole. The dynamic development of large commercial facilities and discount stores as well as a quickly growing strength of commercial chains cause that the micro companies operating in the sphere of trade are subjected to a strong competition. In the article, there are presented the strategies that may be a chance for development for small commercial companies as well as there are presented short-term forecasts of development of small commercial companies.(original abstract)
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • J. Ratajczak, Jak skutecznie konkurować z dyskontem?, "Poradnik Handlowca" 2011, nr 11, s. 30
  • Polacy ciągle wybierają sklepy małoformatowe - ekspansja dyskontów im nie zagraża, "Poradnik Handlowca" 2011 nr 11, s. 7.
  • T. Domański, Marketing przyszłości - wyzwania dla sieci detalicznych, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketing w działalności podmiotów rynkowych, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 662, Ekonomiczne Problemy Usług nr 74, Szczecin 2011, s. 64-65.
  • W. Orłowski, R. Pasternak, K. Flaht, D. Szubert, Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu, PARP, Warszawa 2010, s. 106.
  • B. Wierzbiński, Integracja działań przedsiębiorstw sfery MSP w procesach podnoszenia innowacyjności i zdolności konkurowania, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Szczecin 2011, s. 497-510
  • K. Jasińska, Sieci inwestują we franczyzobiorców, "Handlowiec" 2010, nr 11, s. 26-27.
  • Jakich promocji oczekują detaliści, "Wiadomości Handlowe" 2011, nr 7-8, s. 31.
  • A. Krężlewicz, Odido z zakupami przez Internet?, "Wiadomości Handlowe" 2011, nr 5.
  • Euromonitor International, za: P. Mazurkiewicz, Sklepowe średniaki górą, "Rzeczpospolita" z 2 sierpnia 2011 r.
  • A. Sora, Handel detaliczny w Polsce - analiza rynku i prognozy, prezentacja podczas Kongresu Kupiectwa, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa, 23 września 2011.
  • I.P. Rutkowski, Koniunktura w handlu, "Poradnik Handlowca" 2011, nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.