Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Spirit Of Enterprise as an Important Feature of New University Orientation Summary
Języki publikacji
Abstrakty
Szkoły wyższe mogą i powinny w swoich zachowaniach ekonomicznych, organizacyjnych i rynkowych kierować się orientacją przedsiębiorczą i stosować metody działań oparte na fundamentalnych założeniach przedsiębiorczości, takich jak: innowacyjność, kreatywność, dynamizm, racjonalność gospodarcza, realizując model uczelni przedsiębiorczej. Należy dążyć do sytuacji, w której postawa przedsiębiorcza, przypisywana podmiotom zorientowanym na rynek, i uzyskanie określonych wyników ekonomicznych, będą atrybutem współczesnych szkół wyższych, wyznacznikiem ich orientacji oraz rzeczywistych działań, a także jedną z kluczowych podstaw decyzji w zarządzaniu uczelnią.(abstrakt oryginalny)
Universities - in their economic, organizational and market behavior - should use the enterprising orientation and apply methods of management based on fundamental rules of enterprise, such as: creativity, dynamism, economic rationality, innovation, realizing the model of the enterprising university. The spirit of enterprise is always treated as the main feature of market-oriented and profi t-oriented organizations. Actually it should be the attribute of contemporary universities, an important determinant of their orientation and actual activity and the basis of their managerial.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
- Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem, red. M. Pluta-Olearnik, Difin, Warszawa 2009.
- G. Gorzelak, Uniwersytet przedsiębiorczy, "Forum Akademickie" 2009, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258111