PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 29 | 173--183
Tytuł artykułu

Wpływ społeczeństwa informacyjnego na działania marketingowe przedsiębiorstw hotelarskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of the Information Society on Marketing Operations in Hotel Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W społeczeństwie informacyjnym zarządzanie informacją, jej jakość i szybkość przepływu są podstawowymi czynnikami konkurencyjności. W działalności hotelowej jednym z najważniejszych elementów związanych ze sprzedażą usług jest właściwa lokalizacja. Jednym ze sposobów dotarcia do klienta obiektu usługowego (głównie usługi hotelarskie i gastronomiczne) jest możliwość dokonywania rezerwacji, co wymaga wyposażenia przedsiębiorstwa w odpowiedni system identyfikacji klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
In the information society the information management, her quality and the speed of the flow are fundamental factors of the competitiveness. In the hotel activity one of most important elements related to sales of services is the proper location. One of manners of the assertion to the customer of the possibility of the use from hotel (mainly hostel and gastronomic) services is the possibility of making them the reservation. The reservation of hotel services requires from the enterprise of the hotel use of the suitable system of the identifi cation of customers. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, red. A. Panasiuk, D. Szostak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 118-125.
  • A. Rapacz, Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994, s. 19.
  • G. Konsewicz, J. Grabowski, Hotelarstwo. Część I. Wiadomości ogólne, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Jeleniej Górze, Jelenia Góra 1980, s. 22.
  • M. Turkowski, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003, s. 51.
  • J. Sala, Formy współczesnego hotelarstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2008, s. 47-48.
  • D. Szostak, Technologie informacyjne jako narzędzie poprawy jakości obsługi klientów przedsiębiorstwa hotelarskiego, w: Czynniki determinujące jakość a doskonalenie systemu informacyjnego w branży turystycznej, red. K. Wajda, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 133-141.
  • D. Szostak, Podstawy hotelarstwa. Materiały do ćwiczeń i wykładów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 59-66.
  • W. Budner, Lokalizacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000, s. 83-99.
  • R.B. Tucker, Zarządzanie z przyszłością, Prószyński i S-ka SA, Warszawa 1998, s. 185-206.
  • D. Szostak, Usługi telekomunikacyjne w marketingowej koncepcji funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 88-96.
  • P. Adamczewski, Internet w praktyce biznesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001, s. 49.
  • T. Knowles, Zarządzanie hotelem i gastronomią, PWE, Warszawa 2001, s. 116-117.
  • Marketing po rewolucji, "Businessman Magazine" 2001, nr 5, s. 18-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.