PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 Wybrane aspekty marketingu w handlu i usługach | 155--166
Tytuł artykułu

Marka instytucji finansowych a jakość udzielanych rekomendacji giełdowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand of Financial Institutions and the Quality of Stock Exchange Recommendations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Skuteczne inwestowanie na rynku kapitałowym wiąże się z koniecznością nieustannego analizowania napływających na ten rynek różnego typu informacji. W przypadku inwestorów indywidualnych, traktujących giełdę papierów wartościowych jako dodatkowe źródło ochrony posiadanego kapitału i/lub jego ewentualnego pomnożenia, samodzielne pozyskiwanie informacji, ich analiza i wyciąganie właściwych wniosków może nastręczać dużych problemów i to zarówno ze względów czasowych, jak i koniecznego w tym zakresie profesjonalnego przygotowania. Rozwiązaniem w tym zakresie może być opieranie swoich strategii inwestycyjnych na przygotowanych i publikowanych przez instytucje finansowe rekomendacji szczególnie, że od momentu ich przygotowania i udostępnienia tylko własnym klientom do publicznej prezentacji upływa od jednego do dwóch tygodni. Instytucje finansowe traktują bowiem publikacje rekomendacji jako reklamę własnej działalności i od jakości przygotowanych rekomendacji zależy skuteczność takiej reklamy. (abstrakt oryginalny)
EN
Successful investing in the capital market requires the constant analysis of different types of information, which inflow to this market. For individual investors, who treat the stock exchange as an additional protection of their capital and / or its possible multiplication, individual acquisition of information, analysis and drawing correct conclusions could pose big problems, both for reasons of time, and required in this field professional preparation. The solution in this regard may be basing their investment strategies on recommendations prepared and published by the financial institutions, especially that from the moment of their preparation and presentation to their own customers it takes from one to two weeks to present it to the general public. Financial institutions treat publication of recommendations as advertising of their businesses and the effectiveness of such advertising depends on the quality of the prepared recommendations. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Wawiernia, I. Jonek-Kowalska, Zarządzanie wartością i ryzykiem instrumentów rynku finansowego, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2009, s. 15.
  • F.K. Reilly, K.C. Brown, Analiza inwestycji i zarządzanie portfelem, PWE, Warszawa 2001, s. 271.
  • B. Barber, R. Lehavy, M. McNichols, B. Trueman, Can investors profit from the prophets? Security analyst recommendations and stock returns, "The Journal of Finance" 2001, Vol. LVI, No. 2, April, s. 531-563, P.D. Easton, G.A. Sommers, Effect of analysts' optimism on estimates of the expected rate of return implied by earnings forecasts, "Journal of Accounting Research" 2007, Vol. 45, No. 5, December, s. 983-1015.
  • D. Palmon, A. Yezegel, R & D Intensity and the value of analysts' recommendations, "Contemporary Accounting Research" 2012, Vol. 29, No. 2, Summer, s. 621-654.
  • N. Jegadeesh, J. Kim, S.D. Krische, C.M.C. Lee, Analyzing the analysts: When do recommendations add value?, "The Journal of Finance" 2004, Vol. LIX, No. 3, June, s. 1083-1124.
  • T. Mokoaleli-Mokoteli, R.J. Taffler, V. Agarwal, Behavioural bias and conflicts of interest in analyst stock recommendations, "Journal of Business Finance & Accounting" 2009, Vol. 36 (3) & (4), April/May, s. 384-418.
  • U. Malmendier, D. Shanthikumar, Are investors naive about incentives?, "Nber Working Paper Series", http://www.nber.org/papers/w10812.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258275

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.