PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '11 | 237--243
Tytuł artykułu

Nowe modele biznesu turystycznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W rozwijających się współcześnie koncepcjach i metodach zarządzania, także pod wpływem zmian w wymaganiach klientów i rozwoju technologii informacyjnych, kluczowe znaczenie odgrywa transformacja modeli biznesu. Obecnie do podstawowych cech modeli biznesowych należą głównie: innowacyjność, długookresowa perspektywa, powiązania, elastyczność i dynamizm oraz konieczność uczenia się otoczenia, w tym przede wszystkim klienta. Rola klienta jest podkreślana z racji tego, że to klient w ostatecznym rachunku decyduje o rozwoju firmy, a ponadto usługi turystyczne mają wymiar niematerialny i charakteryzują się w wielu przypadkach konieczną obecnością klienta w czasie ich wytwarzania. Tworząc model biznesu, firma turystyczna musi tak skonfigurować cele działalności, środki ich realizacji (reguły i metody wiążące zasoby i kapitały), w tym przede wszystkim kompetencje pracowników, aby oferowana wartość dla klienta przewyższała ofertę konkurencji i jednocześnie zapewniała danej firmie dochodowość.
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Nowe trendy w turystyce. Red. G. Gołembski. PWSZ w Sulechowie, Sulechów 2008
  • Obłój K.: Model biznesowy: Dyrygent. "Przegląd Organizacji" 2001, nr 12
  • Pine II B.J., Gilmore J.H.: The Experience Economy: Work Is Theatre & Every Business a Stage. Harvard Business School Press, Boston 1999
  • Obłój K.: Logika przewagi konkurencyjnej (II). "Przegląd Organizacji" 2001, nr 10
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V.: Co-opting Customer Competence. "Business Harvard Review" 2000, January-February
  • Januszewska M., Nawrocka E.: Innowacyjne przedsiębiorstwo turystyczne oparte na wiedzy. W: Zarządzanie organizacjami usługowymi. Red. K. Rogoziński, A. Panasiuk. Zeszyty Naukowe nr 145. Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2010
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B.: Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Difin, Warszawa 2004
  • Mazur A., Mazur D.: Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie? Wydawnictwo Madar, Zabrze 2004
  • Perechuda K., Nawrocka E.: Dom wiedzy przedsiębiorstwa turystycznego. W: Nowoczesne zarządzanie. Red. M. Trocki, S. Gregorczyk. Szkoła Główna "Handlowa, Warszawa 2006
  • Zięba E.: Technologia informacyjno-komunikacyjna w zarządzaniu wiedzą niejawną w organizacji. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1121, Wrocław 2006
  • Dudek D.: Opensourcowe systemy zarządzania treścią witryn internetowych. W: Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą. Red. L. Kiełtyka. Difin, Warszawa 2008
  • Porębska-Miąc T: Narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą o kliencie. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006, nr 1121
  • Efekt ROPO w segmencie Travel, www.tnsglobal.pl
  • Travel-Gold-Rush-2020, www.amadeus.com
  • Prahalad C. K., Ramaswamy V.: Przyszłość konkurencji. PWE, Warszawa 2005
  • Kulturowe i kadrowe problemy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Red. P. Wachowiak. SGH, Warszawa 2008
  • Europejskie wymiary przedsiębiorczości. Red. H. Kruk, K. Skrzeszewska. Akademia Morska, Gdynia 2008
  • Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
  • Penc J.: Zarządzanie w Nowej Ekonomii, "Przegląd Organizacji" 2001-, nr 11
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258755

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.