PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 25 | nr 98 | 51--60
Tytuł artykułu

Znaczenie audytu w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Auditing in the Process of Quality Management in Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Audyt w procesie zarządzania jakością stanowi istotny element zarządzania organizacją. Jest on podstawowym mechanizmem, mającym zagwarantować zbieżność realizowanych działań z przyjętymi planami. Jednym z celów audytu w procesie zarządzania jakością jest ocena potrzeby doskonalenia lub podjęcia działań korygujących. W algorytmie przeprowadzenia audytu można wyróżnić poziom ogólny polegający na planowaniu, szczegółowy obejmujący przygotowanie i raportowanie audytu oraz etap praktyczny zawierający się w szczegółowym, dotyczący rzeczywistego przeprowadzenia audytu. Na podstawie badań empirycznych w artykule przedstawiono znaczenie audytu w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)
EN
An audit quality management process is an important part of management. It is the primary mechanism for implementing measures to ensure convergence with the approved plans. One of the objectives of the audit in the process of quality management is evaluating the need for improvement or corrective action. The algorithm can be divided into three levels: general, which consists of general planning, more detailed, including the preparation of a detailed audit and reporting, and practical stage, relating to the actual conduct of the audit. Based on empirical research this paper presents the importance of audit in the process of quality management in the company (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Bugdol M., 2000: Zarządzanie jakością w administracji samorządowej, Uniwersytet Opolski, Opole.
  • Gręziak P., 2003: Pomoc publiczna ułatwiająca MSP dostęp do uzyskania certyfikatów. Środki unijne i środki budżetowe. Mat. Konf. Certyfikacja a wzrost zaufania do twoich wyrobów. UKIE, Poznań.
  • Hamrol A., Mantura W., 1998: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa-Poznań.
  • Jedynak P.(red.), 2004: Audyt w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Toruński J. (red.), 2012: Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie. Wybrane problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Siedlce.
  • Ustawa o systemie oceny zgodności z 30 sierpnia 2002 roku, Dz.U. Nr 166, poz. 1360.
  • Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Helion, Gliwice 2002.
  • Wiśniewska M., 2000: Droga przedsiębiorstwa do uzyskania certyfikatu ISO 9000. Praktyczny poradnik menedżera, ODDK, Gdańsk.
  • Wojciechowski H., 2000: ISO 9000 w praktyce. Dokumentowanie, wdrażanie, przykłady, ODDK, Gdańsk.
  • www.biznespartner.pl, 12.05.2013.
  • Wyrębek H., 2012: Audyt systemów zarządzania, [w:] J. Toruński (red.), Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie. Wybrane problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Siedlce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.