PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1(21) | 141--164
Tytuł artykułu

General Characteristics of South German Tourist Regions

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ogólna charakterystyka regionów turystycznych Niemiec Południowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie i scharakteryzowanie regionów turystycznych Niemiec Południowych. Dalszym zamierzeniem jest zaprezentowanie ważnych elementów turystyki w Niemczech oraz czynników jej rozwoju. Posłużono się przy tym analizą materiałów informacyjnych Federalnego Urzędu Statystycznego w Wiesbaden i Niemieckiego Związku Podróży w Berlinie. Oprócz tego wykorzystano literaturę i materiały informacyjne wybranych regionów turystycznych Niemiec Południowych, a także internetowe dotyczące tej problematyki. Wykazano, że turystyka w Niemczech jest bardzo ważną dziedziną gospodarki, a sam kraj jest atrakcyjnym celem podróży dla turystów. W rozwoju turystyki w Niemczech dużą rolę odgrywają cztery czynniki: polityczny, geograficzny, ekonomiczny i społeczno-psychologiczny. Do najczęściej odwiedzanych regionów turystycznych w Niemczech Południowych należą: Las Bawarski, Schwarzwald, Alpy Bawarskie oraz największe miasta południowego regionu Niemiec: Monachium, Stuttgart i Norymberga. (fragment tekstu)
EN
The aim of this thesis is to show tourism regions in South Germany. Besides, it is meant to present important features of South German tourism and factors of its development. The research is based largely on information materials of Federal Statistical Office in Wiesbaden and German Travel Association in Berlin. In addition, there were used specialist literature about German tourism and several web pages related to this topic. It has been shown that tourism in Germany is a very important sector of economy and as a tourist destination very attractive. There are four important factors of development that play a major role (geographical, political, economical and social-psychological). (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
141--164
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Business in Wroclaw, Poland
Bibliografia
  • W. Berg, Tourismusmanagement, Oldenbourg Verlag, München 2010, p. 12.
  • A. Schulz, W. Berg, M. Gardini, Grundlagen des Tourismus, Oldenbourg Verlag, München 2010, p. 9.
  • A. Schulz, W. Berg, M. Gardini, Grundlagen des Tourismus..., p. 38.
  • www.bayern.de (18.11.2012).
  • www.vierschanzentournee.com (19.11.2012).
  • M. Petzet, G. Hojer, Amtlicher Führer Schloss Neuschwanstein, München 1998.
  • H. Glaser, Reiseführer Deutschland, Tandem Verlag GmbH, Potsdam 2012, p. 51.
  • www.oktoberfest.de ( 21.11.2012).
  • www.ig-klettern-alb.de (23.11.2012).
  • www.muensterbauverein-freiburg.de/erbe_bewahren.htm (24.11.2012).
  • M. Diefenbach, Reiseführer Deutschland, Tandem Verlag GmbH, Potsdam 2012, p. 40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.