Warianty tytułu
The Success of Companies in the ICT Sector - Key Success Factors and Barriers
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę usystematyzowania cech sektora ICT, wskazania kluczowych czynników sukcesu (KCS) funkcjonujących w nim. przedsiębiorstw oraz określenia głównych ograniczeń wpływających na zdefiniowane czynniki sukcesu. Zaproponowana w artykule lista KCS przedsiębiorstw z sektora ICT oraz ich ograniczeń stanowi subiektywną propozycję autorki wynikającą z analizy charakterystyki działalności firm ICT oraz własnych doświadczeń praktycznych Lista ta może się stać podstawą do dalszych badań empirycznych. (abstrakt oryginalny)
This article attempts to systematize the characteristics of the ICT sector, identify key success factors (KCS) operating in the businesses and identify major constraints affecting the defining factors for success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
169--179
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Telekomunikacja Polska S.A.
Bibliografia
- Boaz N., Murnane J., Nuffer K. (2010), The basie business-to-business sales success, McKinsey Quatery, May.
- Desmet D., Mesoy T. (2009), McKinsey on business technology, Innovation on IT management, Memo to the CEO: why we Reed annual report for technology, November 15.
- European Commission (2007), Enteiprise and Industry Directorate-General, ICT industries and E-business, The ICT activity index 2006 http://ec.europa.eu/enterpri-se/sectors/ict/files/ict_acti vity_index_2006_en.pdf.
- EU ICT Task Force Report (2006), Fostering the competitiveness of Europe 's ICT Industry, November, http://ec.europa.eu/information_society/eeuro-pe/i2010/docs/high_level_group/ict_task_force_report_nov2006.pdf
- Gierszewska G., Romanowska M. (2007), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
- Grover G., Lau E., Sharma V.(2008), Building better links in high-tech supply chains, McKinsey on business technology, Innovation on IT management, Number 14, Winter.
- Kay J.(1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
- Krygier J.(2004), Świat Marketingu, Czasopismo Internetowe, ISSN 164-7IX, październik.
- Lasek M.(2006), Ogólne tendencje rozwoju informatyzacji w Polsce i na świecie, [w:] W kierunku rozszerzonego przedsiębiorstwa. Analiza sektorowa rozwoju ICT w Polsce, T. Kasprzak (red.), Difin, Warszawa.
- Lent B., Pinkowska M.(2008), Model wspomagania organizacji i kierowników projektów IT w ocenie umiejętności związanych z czynnikiem ludzkim, [w:] Teoretyczne podstawy tworzenia systemów wspomagania organizacji i strategie budowy e-biznesu, PN AE w Katowicach, Katowice.
- Manyika J.M., Roberts R.P., Sprague K.L. (2007), Eight Business Technology trends to watch, McKinsey Quatery, December.
- Pentor Research International (2007), Raport dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Kierunki inwestowania w nowoczesne technologie w przedsiębiorstwach MSP, Warszawa, listopad.
- Program działań proinwestycyjnych dla sektora ICT w Polsce - wnioski z raportu (2003), www.paiz.gov.pl.
- Raport PMR Publications (2008) - IT market in Poland.
- Raport PMR Publications (2008) - Rynek telekomunikacyjny w Polsce.
- Romanowska M.(2004), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
- Strategor (1999), Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
- The Siadish Group Report (1995), http://www.projectsmart.co.uk/docs/chaos-re-port.pdf s. 3.
- Thompson A.A. Strickland AJ. (1996), Strategie Management. Concepts and Cases, R.D. Irwin, Homewood, III, Boston.
- Wierzbic A. (1997), Identyfikacja kluczowych czynników sukcesy firmy, [w:] Projektowanie systemów zarządzania, J. Skalik (red), Skrypty AE, Zakład Graficzny AE we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259563