Warianty tytułu
Determinants of Success in Strategic Management
Języki publikacji
Abstrakty
Faktem jest, iż we współczesnych, turbulentnych warunkach otoczenia organizacje muszą skupiać się na innych determinantach sukcesu, niż to było 10-15 lat temu. Tradycyjne cele tracą na znaczeniu, na rzecz pojawiających się okazji i zamiarów strategicznych. A klasyczne planowanie strategiczne ustępuje miejsca postrzeganiu rzeczywistości przez pryzmat, identyfikowanych w czasie rzeczywistym, opcji realnych. Nie mówiąc już o kreatywności, myśleniu strategicznym i znacznym skróceniu czasu planowania, a raczej działania. O tym, w jaki sposób współczesne przedsiębiorstwa przystosowują się do narastającej niepewności otoczenia i jakie są wybrane strategiczne determinanty ich sukcesu traktuje niniejszy artykuł. (abstrakt oryginalny)
The main purpose of this paper is to present key success factors in a current strategic management. At first, the author focused on strategic problems identified by Roland Berger Strategy Consultants. Then, presented Hamel's and Välikangas's conception of strategic resilience and its four challenges: the cognitive challenge, the strategic challenge, the political challenge and the ideological challenge and main goals of resilience. Last, the article focused on links between firm's strategy and plans, and also human factor - as the most important elements of dynamic strategic manage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
181--188
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Copeland T., Antikarov V. (2003), Real Options. A practitioner 's guide, Thomson Tex ere, New York.
- Davenport T.H., Prusak L., Wilson H.J. (2007), Innowatorzy zarządzania: kim są i co mogą zrobić dla twojej firny, Harvard Business Review Polska, styczeń.
- Grant R.M. (2003), Strategie Planning in a turbulent environment, "Strategie Management Journal" vol. 24, No. 6.
- Hamel G., Prahalad C.K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa.
- Hamel G., Valikangas L. (2011), W poszukiwaniu zdolności strategicznej regeneracji, "Harvard Business Review Polska" nr 9, listopad, [wersja on-line, data odczytu: 11.03.2011].
- Krupski R. (2004), Przedsiębiorstwo w ruchu, [w:] PN AE nr 1045, Zmiana warunkiem sukcesu, Zmiana a innowacyjność organizacji, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Levitt T. (2007), Marketingowa krótkowzroczność, Harvard Business Review Polska, styczeń.TT Mankins M.C., Steele R. (2007), Przestań planować, zacznij decydować!, Harvard Business Review Polska, lipiec/sierpień.
- Montgomery CA. (2008), Liderzy firm muszą znów poważnie zająć się strategią, "Harvard Business Review Polska" nr 65/66, lipiec-sierpień, wersja on-line: www.hbrp.pl [data odczytu 12.02.2011],
- Obłój K. (2007), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
- Romanowska M. (2009), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
- Simons R., (1999), How Risky is Your Company?, "Harvard Business Review", May-June.
- Triantis A., Borison A. (2001), Real Options: State of the Practice, "Journal of Applied Corporate Finance" vol. 14, No. 2.
- Trigeorgis L. (1999), Real Options. Managerial Flexibility and Strategy in Resource Allocation, The MIT Press Cambridge, Massachusetts London.
- Unikanie błędów w planowaniu strategicznym (2004), "Zarządzanie na Świecie" nr 1.
- Crux A., Schwilling A., Die sieben Fallstricke der strategischen Planung, "Frankfurter Allgemeine Zeitung".
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259573