PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/3 | 189--197
Tytuł artykułu

Orientacja innowacyjna przedsiębiorstwa a jego sukces

Autorzy
Warianty tytułu
Innovation Orientation and Firm Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest scharakteryzowanie orientacji innowacyjnej przedsiębiorstwa poprzez przedstawienie skutków pozytywnych i negatywnych wykorzystania innowacji. Na początku przedstawiono definicje oraz źródła sukcesu przedsiębiorstwa. Następnie omówiono istotę orientacji innowacyjnej przedsiębiorstwa. W ostatniej części zidentyfikowano podstawowe skutki pozytywne i negatywne zastosowania orientacji innowacyjnej w przedsiębiorstwie oraz sformułowano zalecenia dotyczące dalszych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to characterize innovation orientation of a firm by presenting positive and negative outcomes of the use of innovations. First, the definitions and the sources of success were described. Next, the notion of innovation orientation was discussed. In the last part of the paper, main positive and negative outcomes of an innovation orientation were exemplified and suggestions for further research were proposed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
189--197
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Afuah A. (2003), Innovation management: Strategies, implementation, and profits, i 2nd edition, Oxford University Press, Oxford.
  • Anthony S.D., Johnson M.W., Sinfield J.V., Altaian E.J. (2010), Przez innowacje do i wzrostu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Barak I. (2005), Innowacje źródłem sukcesu przedsiębiorstwa, w: Sukces organizacji. Strategie i innowacje, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot.
  • Cieśliński W., Kowalewski M. (2009), Sukces organizacji i możliwości jego pomiaru z wykorzystaniem koncepcji Performance Prism, [w:] Sukces organizacji. Istota, pomiar, uwarunkowania, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/1, Sopot.
  • Cooper R.G. (2005), Your NPD portfolio May be harmful to your business health, "Visions Magazine", April, www.pdma.org.
  • Duraj j., Papiernik-Woj dera M. (2010), Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa.
  • Engelland B.T., Summey J.FJ. (1999), An extended typology of strategic orientation and its linkages to product innovativeness, "Journal of Marketing Management" vol. 9(2).
  • Hamel G. (2006), The why, what and how management innovation, "Harvard Business Review" vol. 84(2).
  • Hawn C. (2004), If he 's so smart: Steve Jobs Apple and the limits of innovation, "Fast Company" vol. 78.
  • Jasińska A. (2007), Strategie innowacji w przedsiębiorstwach, [w:] Zarządzanie -kontekst strategiczny, kulturowy i zasobowy, M. Przybyła (red.), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, nr 1187, Wrocław.
  • Kaleta A. (2009), Realizacja strategii jako miara sukcesu organizacji, [w:] Sukces organizacji. Istota, pomiar, uwarunkowania. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/1, Sopot.
  • Kalinowski B. (2010), Innowacje w strategii przedsiębiorstwa, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 1.
  • Kay J. (1996). Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E. (2009), Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa.
  • Laursen K., Salter A. (2006), Open for innovation: The role of openness in explaining innovation performance among UK manufacturing firms, "Strategic Management Journal" vol. 27.
  • Malara Z. (2009), Umiejętność zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym jako czynnik sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] Społeczne uwarunkowania sukcesu organizacji, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/3, Sopot.
  • Moszkowicz K. (2005), Innowacyjność źródłem sukcesu organizacji, [w:] Sukces organizacji. Strategie i innowacje, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot.
  • Obłój K. (1994), Mikroszkółka zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Obłój K. (2007), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data (2005), 3rd edition, OECD and Eurostat.
  • Parzych M. (2009), Kapitał ludzki jako determinanta sukcesu organizacji, [w:] Społeczne uwarunkowania sukcesu organizacji, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/3, Sopot.
  • Penc J. (1996), Decyzje w zarządzaniu, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków.
  • Pombriant D. (2006), After transactional systems, "CRM Magazine" vol. 10(6).
  • Pomykalski A. (2005), Innowacyjność podstawą sukcesu organizacji, [w:] Sukces organizacji. Strategie i innowacje. Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Sopot.
  • Siguaw J.A., Simpson P.M., Enz CA. (2006), Conceptualizing innovation orientation: a framework for study and integration of innovation research, "Journal of Product Innovation Management" vol. 23(6).
  • Simpson P.M., Siguaw J.A., Enz C.A. (2006), Innovation orientation outcomes: The good and the bad, "Journal of Business Research" vol. 59.
  • Śmid W. (2010), Leksykon przedsiębiorcy, Poltext, Warszawa.
  • Strużyna J.. Majowska M., Ingram T. (2009), Sukces organizacji z perspektywy teorii ewolucji, [w:] Sukces organizacji. Istota, pomiar, uwarunkowania, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/1, Sopot.
  • Stock R.M., Zacharias N.A. (2010), Patterns and performance outcomes of innovation orientation, .Journal of the Academy of Marketing Science".
  • Szatkowski K. (2001), Istota i rodzaje innowacji, [w:] Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, M. Brzeziński (red.), Difin, Warszawa.
  • Wyciślak S. (2009), Innowacje produktowe w strategiach przedsiębiorstw o zasięgu krajowym a zachowania korporacji transnarodowych, [w:] Innowacyjność w skali makro i mikro, B. Kryk, K. Piech (red.), Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa.
  • Vasquez R., Santos M.L., Alvarez L.I. (2001), Market orientation innovation and competitive strategies in industrial firms, "Journal of Strategic Marketing" vol. 9.
  • Zhou K.Z., Gao G.Y., Yang Z., Zhou N. (2005). Developing strategic orientation in China: Antecedents and consequences of market and innovation orientations, "Journal of Business Research" vol. 58.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259577

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.