Warianty tytułu
Business Model as a Successful Determinant on the Market
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejszy artykuł przedstawia innowacyjne modele biznesowe budujące trwałą przewagę konkurencyjną. Skoncentrowano główną uwagę na przykładach przedsiębiorstw o innowacyjnych modelach biznesowych. (abstrakt oryginalny)
The article presents business models that build competitive advantage. In this article the author presents also the different examples of the innovative business models, that approach must increase enterprise value. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
199--207
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
Bibliografia
- Afuah A.N., Tucci CL. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Bellman R., Clark C. et al. (1957), On the Construction of a Multi-Stage, Multi-Person Business Game, "Operations Research" No. 4.
- Chan Kim W., Mauborgne R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, Jak stworzyć wolną przestrzeń tynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MTBiznes.
- Kim W.Ch., Mauborgne R. (1997), Value Innovation: the strategic logic of high growth, "Harvard Business Review", January-February
- Kim W.Ch., Mauborgne R. (1999), Creating a new market space, "Harvard Business Review", January-February.
- Krupski R. (red.) (2008), Elastyczność organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
- Nogalski B., Szpitter A.A. (2009), Model biznesowy jako strategiczne narzędzie w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami, Wycena przedsiębiorstw i zarządzanie wartością, D. Zarzecki (red), Wyd. Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe Nr 534; Finanse, rynki finansowe, ubezpieczenia nr 17, Szczecin.
- Obłój K. (red.) (2003), Dominująca logika firmy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
- Obłój K. (2002), Model innowacyjny do bólu, CEO, wrzesień.
- Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
- Ostenwalder A., Pigneur Y., Tucci CL. (2005), Claryfying business models: origins, present and future of the concept, "Communications of AIS" vol. 15, May.
- Slywotzki A., Morrisom D.J., Adelman B. (2000), Strefa zysku, PWE, Warszawa.
- http://pga.blox.pl/2007/05/Czym-sa-modele-biznesowe-i-jak-sie-je-definiuje.html
- http://www.slideshare.net/synietria,/modele-biznesowe-w-inteniecie-249389/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259601