PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 4 | 76--83
Tytuł artykułu

Impact of Consumer Preferences on Changes in Ice Cream Market in Poland

Autorzy
Warianty tytułu
Wpływ preferencji konsumenckich na zmiany na rynku lodów w Polsce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W pracy przedstawiono wyniki badań preferencji konsumenckich oraz rynku lodów w Polsce. W tym celu przeprowadzono badania ankietowe jak również posłużono się wynikami badań innych autorów na temat rynku lodów w Polsce. Konsumenci preferują wciąż te same smaki lodów. Wyróżniają się tu lody o smaku śmietankowym, czekoladowym, truskawkowym i waniliowym. Konsumenci są jednak również ciekawi zupełnie nowych smaków. Rynek lodów w Polsce posiada jeszcze spory potencjał, wprowadzanie na rynek mniejszych opakowań lodów familijnych, jak również poprzez rozwijanie sieci lodziarni kawiarni działających na zasadzie franczyzy może pomóc zmniejszyć sezonowość w spożyciu lodów. Dominującym producentem lodów na polskim rynku jest koncern Unilever produkujący w Polsce lody pod marką Algida. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents results of consumer preferences and the ice cream market research in Poland. For this purpose, a survey was conducted and the findings were used by other authors on the ice cream market in Poland. Consumers still prefer the same flavors of ice cream. Particularly the flavor of cream, chocolate, strawberry and vanilla. Consumers, however, are also interested in new flavors. Ice-cream market in Poland has still a lot of potential, launching smaller packages of family size ice cream , as well as by developing a network of ice cream - coffee shop operating on a franchise can help reduce the seasonality in the consumption of ice cream. Dominating manufacturer of ice cream on the Polish market, Unilever, produces ice cream in Poland under the brand Algida. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
76--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gdynia Maritime University, Poland
Bibliografia
  • [1] Anonim (2007) Ice Cream Market in Poland. Hurt & Detal, 3.
  • [2] Babicz M., Ratajczak J. (2007) Report. Market for milk and milk products. "Poradnik Handlowca", 1.
  • [3] Boruc R. (2006) Thin Ice. "Poradnik Handlowca", 6.
  • [4] Chojnacka M. (2001) Report. Market for impulse products. "Poradnik Handlowca", 7.
  • [5] Górska-Warsewicz H. (2000) Consumer behavior on the ice cream market in Poland. "Przemysł Spożywczy", 4, 36-37.
  • [6] Gutkowska К., Trybus J. (2001) The perception of brands of ice cream and purchasing behavior of young consumers. "Przemysł Spożywczy", 5, 36-37.
  • [7] Jabłoński M. (2001) Report. Dairy market. "Poradnik Handlowca", 3.
  • [8] Janowicz R. (2003) Dairy market. "Poradnik Handlowca", 2.
  • [9] Jędrzejewska J., Wąsowicz L. (1999) Ice Cream Market in Poland. "Przegląd Piekarski i Cukierniczy", 8, 47-51.
  • [10] Kaczmarek-Piątek K. (2002) Report. Market for frozen products. "Poradnik Handlowca", 2.
  • [11] Krajewski K., Tul A. (1998) Ice Cream Market in Poland. "Przemysł Spożywczy", 5, 16-19.
  • [12] Laskowski A. (2007) The Polish market has a huge potential. Gazeta Finansowa z dn. 22.06.2007.
  • [13] Mazur P. (2005) Poor season for ice cream. Supermarket News Nr 07 (126) z dn. 14.04.2005.
  • [14] Miętus R. (2011) Ice Cream Market in Poland is worth 1.13 billion zł. "Dziennik Gazeta Prawna" z dn. 15.06.2011.
  • [15] Mrozowska I. (2012) If only it did not rain. "Handel", biznes.wp.pl z dn. 30.03.2012.
  • [16] Olejniczak R. (2004) Raport. Dairy market. "Poradnik Handlowca", 2.
  • [17] Otto P. (2007) Poland is preparing to battle for ice cream. The Cold War of 800 million zł. "Dziennik" z dn. 04.04.2007.
  • [18] Pluta A., Kozłowski A., Tul A. (1998) Polish ice cream market. "Przegląd Piekarski i Cukierniczy", 3, 60-61.
  • [19] Polak E. (1999) Trends in global production and consumption of ice cream. "Przegląd Piekarski i Cukierniczy", 3, 59-59.
  • [20] Polak E., Bergman-Szczepanik D. (1997) Manufacture of ice cream in Poland. "Przegląd Piekarski i Cukierniczy", 1, 46-47.
  • [21] Polit M., The sale of impulse ice cream shop small and medium sized are still a power. "Życie Handlowe" portalfmcg.pl, raport rynkowy z dn. 12.05.2011.
  • [22] Sobczak K. (2003) Heat in a cold business. "Profit", 8, 26-28.
  • [23] Sylwiak A. (2007) Market and ice cream ice cream desserts. "Hurt & Detal" nr 4.
  • [24] Szajner P. (2006) Ice Cream Market in Poland. "Przemysł Spożywczy", 7, 10-11.
  • [25] Szajner P. (2009) Ice Cream Market in Poland. "Przemysł Spożywczy", 5, 44-46.
  • [26] Szczepaniak W. (2004) There is a new industry-candidate. "Puls Biznesu" z dn. 24.02, s. 6.
  • [27] Trybus J., Gutkowska К. (2000) Ice-cream market in Poland compared to global trends. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, Warszawa 12-13.10.2000, s. 90-101.
  • [28] Urban S. (2009) Manufacture of ice cream in Poland. "Chłodnictwo" 10, 56-58.
  • [29] Zdanowicz J., Ratajczak J. (2006) Report. The market for milk and milk products. "Poradnik Handlowca", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.