PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 | 283--293
Tytuł artykułu

Znaczenie segmentacji nabywców dla skuteczności działań promocyjnych w handlu detalicznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
TheII Importance of Customer Segmentation for the Effectiveness of Promotional Actvities in Retail Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono problematykę wykorzystania kryteriów segmentacji rynku przez przedsiębiorstwa handlu detalicznego. W szczególności uwaga została skoncentrowana na obszarach zastosowania segmentacji oraz jej zróżnicowanych kryteriach. Celem artykułu było rozważenie zasadności wykorzystania segmentacji dla podniesienia skuteczności działań promocyjnych. Założono, że właściwy dobór kryteriów segmentacji może się przekładać na trafniejszą ocenę preferencji nabywców odnoszącą się do narzędzi marketingu. W opracowaniu przedstawiono również wyniki przeprowadzonych badań w tym zakresie. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discuses the issue of the use of market segmentation by retail companies. In particular, attention has been focused on the areas of application and the different segmentation criteria. The aim of the paper is to consider the use of segmentation to improve the effectiveness of promotional activities - on the basis of empirical research. It was assumed that the appropriate selection of segmentation criteria may provide a better assessment of the preferences of the buyers.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • H. Mruk, Marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012, s. 72.
  • Marketing, red. L. Garbarski, PWE, Warszawa 2012, s. 160.
  • Ph. Kotler, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa, s. 266-278.
  • P. Senkus, Nowy ogólny styl życia. Wielowymiarowa analiza segmentacyjna konsumentów, Roczniki Naukowe Seria 2007, nr 3, s. 264-269.
  • R.J. Semenik, Principles of the marketing: a global perspective, Smouth Western College publishing, Cincinnati 2003, s. 24.
  • A. Jasiulewicz, E. Rudowicz, Segmentacja konsumentów owoców i produktów owocowych na podstawie znaczenia relatywnych korzyści płynących z konsumpcji, "Handel Wewnętrzny" wrzesień-październik 2012, s. 238-246.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.