PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 | 327--339
Tytuł artykułu

Działania marketingowe małych i średnich przedsiębiorstw na tle przemian strukturalnych zachodzących w handlu na przykładzie województwa lubuskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Activities of Small and Medium-Sized Enterprises on the Backgroung of the Structural Changes Taking Place in the Trade Market on the Example of Lubuskie Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania marketingowe odgrywają duże znaczenie w kazdej firmie niezaleznie od jej wielkości, formy prawnej czy tez rodzaju prowadzonej działalności. Stają się kluczowe w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej. Stąd małe i średnie przedsiębiorstwa starają się systematycznie ją podnosić poprzez stosowanie szerokiego instrumentarium działań. Dostosowują swoją strategię do potrzeb konkurencyjnego rynku, na którym prowadzą działalność, dążąc do jak najlepszego zaspokojenia potrzeb swoich konsumentów. Celem artykułu jest określenie skutków przemian strukturalnych zachodzących w handlu na działalność marketingową małych i średnich przedsiębiorstw. Na potrzeby artykułu zostały przeprowadzone 44 skategoryzowane wywiady bezpośrednie z przedstawicielami małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim. W badaniu przyjęto tezę, że przemiany strukturalne zachodzące w polskim handlu, przejawiające się dynamicznym rozwojem nowoczesnych form handlu detalicznego, wywarły wpływ na zachowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw w obszarze działań marketingowych. Tym samym spowodowały dążenie małych i średnich przedsiębiorstw do poprawy warunków i sposobów ich funkcjonowania na rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
Marketing activities play an important role in any business regardless of its size, legal form or type of activity. They become crucial in achieving competitive advantage. Therefore, small and medium-sized enterprises are seeking to systematically improve it by using a wide instrumentation of activities. Adapt their strategy to the needs of the competitive market in which they operate, with a view to best meet the needs of their consumers. The purpose of the paper was to determine the effects of structural changes taking place in the trade marketing activities of small and medium-sized enterprises. For the purposes of the paper 44 categorized direct interviews were conducted with representatives of small and medium-sized enterprises in Lubuskie voivodeship. The study adopted the idea that structural changes occurring in the Polish trade, as evidenced by the dynamic development of modern forms of retailing, have an impact on the behavior of small and medium-sized enterprises in the field of marketing activity. This resulted in the pursuit of small and medium-sized enterprises to improve the conditions and ways of their functioning on the market. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Raport PMR, Handel detaliczny artykułami spozywczymi w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014, PMR Publications, 2011, http://www.pmrpublications.com/ product/Handel-detaliczny-artykulami-spozywczymi-Polska-2011.
  • T. Taranko, Niepewność a kształtowanie instrumentów marketingowych, w: Efektywność marketingu, red. W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2005, s. 140-141.
  • A. Barska, J. Śnihur, Istota marki jako element przewagi konkurencyjnej i zachowania tożsamości, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług nr 42, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009, s. 231.
  • J. Altkorn, Strategie marki, PWE, Warszawa 2001, s. 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.