PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 97--108
Tytuł artykułu

Ethical Area of Social Responsibility in a Small Enterprise Key Aspects

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Etyczne obszary społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa - kluczowe aspekty
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The concept of social responsibility is ingrained in human nature, in decisions and choices made, as well as an individual's place in an enterprise. The type and results of such choices, apart from numerous factors of organizational, financial, instrumental and other nature, depend on both the declared and perceived system of values by enterprise owners, its managers and employees. Problems of ethical nature in managing an enterprise constitute one of key factors influencing its further development and existence. The problems of social responsibility are analyzed in relation to their different areas, dimensions and levels. The perception of ethical area, with reference to social responsibility, partly confirms the thesis that accepting the assumptions of social responsibility concept by an enterprise means creating a certain moral obligation carried out by following the system of values and standards of conduct. Additionally, the majority of studies regarding social responsibility are focused on large enterprises functioning verification and refer to small ones only to a minor extend, despite quite an extensive group of the latter and their specific set of characteristic properties.(fragment of text)
Artykuł koncentruje się na identyfikacji kluczowych aspektów dotyczących etycznego obszaru społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa. Na treść opracowywania składa się: przedstawienie związku etyki ze społeczną odpowiedzialnością, prezentacja podstawowych modeli społecznej odpowiedzialności i ich relacji z wartościami etycznymi, specyficznych cech etycznego obszaru społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa, a także sposobów instytucjonalizacji etyki w małym przedsiębiorstwie. Rozważania mają charakter literaturowo-empiryczny.(abstrakt autora)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • W.M. Grudzewski, K.I. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010, p. 228
  • Firma = etyka; pracownicy, dostawcy, społeczeństwo, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Zeszyt 1,Warszawa 2009, p. 5.
  • L. Kołakowski, Mini wykłady o maxi sprawach, jak o władzy, o sławie, o równości, o kłamstwie, o tolerancji, o podróżach, o cnocie, o odpowiedzialności zbiorowej, o kole fortuny, o wielkiej zdradzie i inne, Wydawnictwo Znak, Kraków 2000, p. 22.
  • M. Rybak, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, p. 123.
  • A.B. Caroll, Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, College Division South - Western Publishing Co. Cincinnati, Ohio 1993, p. 35; M. Rybak, op. cit., pp. 29-33; J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009, pp. 40-43.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.