PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 123--137
Tytuł artykułu

Promotion and ITS Tools International Marketing

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Narzędzia promocji terytorialnej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie instrumentów promocji, które jednostki samorządu terytorialnego mogą wykorzystywać w kształtowaniu i przy realizacji strategii marketingowej. W artykule przeanalizowano zestaw pięciu podstawowych narzędzi promocji, do których zalicza się reklamę, public relations i publicity, promocję sprzedaży oraz sprzedaż osobistą. Wymienioną grupę rozszerzono o marketing bezpośredni, który przedstawiono z punktu widzenia komunikacji internetowej. (abstrakt autora)
EN
Promotion is one of the elements of the marketing-mix that is often turned to by local self-governments, particularly under the conditions of market economy, where competitiveness is one of the key determinants. In competitive surroundings, it is not enough to prepare a production offer. It is also necessary to communicate the fact of its existence, so that the prospective users can show their interest in the product and their willingness to purchase it. Communication with the external and internal environment, which is one of the basic tasks of promotion, should constitute an element of a wider marketing activity conducted within the framework of the accepted marketing strategy. The formation and implementation of such a marketing activity is related to the development of the tools to influence the market, which are referred to as marketing-mix. Following the above terminology, the set of promotion tools (instruments) is referred to as promotion-mix. The goal of this article is to present the promotion instruments which the local self-government units (LSGUs) may use in developing and implementing their marketing strategy.(fragment of text)
Twórcy
  • Gdansk University of Technology, Poland
Bibliografia
  • A 9-element set is presente P. Kotler, N. Lee, Marketing in the public sector, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, pp. 154-167.
  • R. Kłeczek et al., Marketing, Ossolineum, Wrocław Warszawa-Kraków 1992, p. 243.
  • Own research and Z. Knecht, Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, Warszawa 2006, pp. IX and 15; A. Davis, Public relations, PWE, Warszawa 2007, pp. 19-21.
  • W. Langer, Strategiczny marketing w rozwoju jednostki terytorialnej, AE, Katowice 2006, p. 86.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Kraków 2007, p. 130, 134.
  • P. Kotler et al., Marketing Asia Places, John Wiley & Sons, Singapore 2002, pp. 35-36; as cited in: M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, p. 102.
  • Marketing. Przewodnik, ed. L. Garbarski, Wyższa Szkoła Przed. i Zarządzania, Warszawa 2004, p. 252.
  • M. Czornik, Promocja miasta, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2005, p. 95.
  • B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, B. Korona, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa 2004, pp. 21-30.
  • T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, p. 87.
  • Gospodarka regionalna i lokalna, ed. Z. Strzelecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, p. 291.
  • Marketing. Ujęcie systemowe, ed. M. Daszkowska, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2005, p. 235.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.