PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 8 | 263--270
Tytuł artykułu

Customer - Friendly Public Services - The Good Practice Example of the District Labour Office in Gdańsk

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Przyjazne klientowi usługi publiczne - przykład dobrych praktyk powiatowego urzędu w Gdańsku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Informacyjne i komunikacyjne technologie usprawniają funkcjonowanie wielu instytucji publicznych, dostarczając urzędnikom wartościowych instrumentów, czyniąc ich pracę wydajniejszą, przyczyniając się jednocześnie do poprawy jakości obsługi klientów. Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku stanowi przykład dobrej praktyki jako instytucja, podejmująca różnego rodzaju wartościowe inicjatywy na rzecz bezrobotnych i poszukujących pracy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wybranych inicjatyw urzędu, podnoszących jakość usług publicznych oraz ich dostępność i efektywność. Inicjatywy urzędu, takie jak rejestracja przez Internet, są przykładem przyjaznych klientowi rozwiązań, jednocześnie kreujących wizerunek instytucji nowoczesnej i pro aktywnej, dążącej do spełniania rosnących oczekiwań obywateli odnośnie jakości i zakresu usług publicznych.(abstrakt autora)
EN
Despite socio-economic development of the modern world, still one of the problems of contemporary economies, those already grown as well as rising, is unemployment. For economists it is wide and important research area, where even the Prize in Economic Sciences in Memory of Alfred Nobel 2010 was awarded jointly to Peter A. Diamond, Dale T. Mortensen and Christopher A. Pissarides. For the unemployed this means quite stressful and problematic situation, when their incomes decrease or even are lost influencing whole families, and all these factors lower their self-esteem and make them out of the mental form.(fragment of text)
Twórcy
  • Academy of Physical Education and Sport, Gdańsk
  • Academy of Physical Education and Sport, Gdańsk
Bibliografia
  • Uchwała No XVII/413/07 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 listopada 2007r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Gdańsku. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku. Załącznik do Zarządzenia No. 1142/09 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 29 lipca 2009 r., pp. 6-8.
  • R. Budnik, Nowe oblicze pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego w Gdańsku, in: Dobre praktyki w pośrednictwie pracy - innowacyjne projekty realizowane przez powiatowe urzędy pracy, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2009, pp. 9-25.
  • M. Mayo, Encyclopedia of Business, 2nd ed., http://www.referenceforbusiness.com, 19.7.2010.
  • Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych ułatwiających obsługę osób bezrobotnych na przykładzie Rejestracji przez Internet w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdańsku, post conference materials, Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, 28.09.2009.
  • Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna, materiały źródłowe Computerland SA i Grupy Sygnity, p. 3.
  • E-Gdańsk - europejska metropolia on-line. Materiały źródłowe Referatu Multimedialnego Kancelarii Prezydenta. Urząd Miejski w Gdańsku, Gdańsk 2009. p. 9.
  • Raport z badania ankietowego dotyczącego rejestracji przez Internet w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdańsku, Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, Gdańsk 2010. pp. 1-9.
  • P. Windrum, P. Koch, Innovation in Public Sector Services, Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2008, p. 165.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261175

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.