Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
QR Code as a Communication Tool with Customers - Strengths and Weaknesses
Języki publikacji
Abstrakty
Każdą nową technologię użytkownicy muszą zacząć postrzegać jako użyteczną, aby mogła się ona upowszechnić. W ten sposób działania z nią związane stają się codziennością. Jednak oprócz użyteczności dla konsumentów istotna jest też prostota użytkowania technologii. Obie cechy dotyczą technologii mobilnych i związanych z nimi działań określanych mianem marketingu mobilnego. Zalicza się do nich: wysyłanie SMS i MMS, włączanie Bluetooth, korzystanie z witryn zoptymalizowanych pod kątem telefonów komórkowych, klikanie w bannery reklamowe dostosowane do mobile Web lub w odnośniki tekstowe, pobieranie różnych aplikacji i instalowanie ich w telefonach, korzystanie z mobile video oraz fotokodów (m.in. QR code). Można zaryzykować stwierdzenie, że fenomen rozwoju technologii mobilnych jest związany z ich użytecznością i prostotą użycia.(abstrakt autora)
When it comes to mobile marketing, marketers haven't only a challenge but a mandate to create something useful for consumers. Quick response codes are everywhere around us and they are a great idea for marketers, but consumers are not nearly as excited. QR codes allow to use different types of media, even the packaging. When scanned with a special app downloaded to a smartphone, QR codes can call up links,text messages or videos. They can allow e-commerce and payments. But some of people are confused about how to scan them. People have tried the technology were dissuaded by codes that offer little useful and valuable information.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
89--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Gdańska
Bibliografia
- 17,17 mln internautów w Polsce. Trzy czwarte dłużej niż 3 lata, Wirtualne Media, 07.08.2012, http://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/17-17-mln-internautow-w-polsce-trzy-czwarte-dluzej-niz-3-lata.
- CBOS: ponad połowa Polaków regularnie korzysta z Internetu, Dziennik Wschodni, 11.06.2012, http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article? AID=/20120611/KRAJSWIAT/120619913.
- Deale S., QR Codes Enable Virtual Shopping from Metro Stations in Chile and South Korea, Retailnet Group, 30.09.2011, http://www.instoretrends.com/in dex.php/2011/09/30/qr-codes-enable-virtual-shopping-from-metro-stations-inchile-and-south-korea.
- Generation Mobile 2012. Raport badawczy - I edycja, maj 2012, Wydawcy: NoNoobs.pl SA, Antyweb Sp. z o.o., Polskie Badania Internetu Sp. z o.o.
- getqr.eu/pl.
- Homziak K.: Polski rynek smartfonów: zmiana lidera, Samsung przed Nokii, 22.02.2012, http://komorkomania.pl/2012/02/22/polski-rynek-smartfonow-zmianalidera-samsung-przed-nokia.
- Malinowska J.: Koncepcja działań komunikacji marketingowej z wykorzystaniem kodów QR dla sieci sklepów Empik, praca magisterska napisana pod kierunkiem M. Brzozowskiej-Woś, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej,Gdańsk 2012.
- Miller B.A., Bisdikian C.: Uwolnij się od kabli. Bluetooth, Helion, Gliwice 2003
- MMA Updates Definition of Mobile Marketing (brak autora), Mobile Marketing Association, 27.12.2011, http://mmaglobal.com/news/mma-updates-definitionmobile- marketing
- Pakulski M., Ring M.: Polski rynek mobilny.
- Raport Mobile 2011, red.D. Błaszczykiewicz, Internet Standard, maj 2011
- QR kody nie hipnotyzują - wyniki badania Research.NK, 30.08.2012, http://media.nk.pl/pr/221280/qr-kody-nie-hipnotyzuja-wyniki-badania-researchnk
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261317