PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 11 | nr 3 (43) Doradztwo organizacyjne | 216--236
Tytuł artykułu

Podnoszenie przedsiębiorczości wśród studentów poprzez zespołowe prace projektowe

Warianty tytułu
Increasing Entrepreneurship among Students through Collaborative Project Work
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów może odbywać się także na niekierunkowych przedmiotach, a warunkiem jest odpowiednia metoda prowadzenia zajęć. Znane powszechnie metody prowadzenia zajęć na ćwiczeniach, do których zalicza się: studium przypadków, grę symulacyjną, burzę mózgów czy - niezbyt lubiane przez studentów - odpytywanie, mogą podlegać modyfikacji lub na ich bazie można tworzyć nowe, oryginalne metody dydaktyczne. Autor artykułu przedstawia własną metodę prowadzenia ćwiczeń z przedmiotu projektowanie systemów zarządzania, która opiera się na metodzie projektowej i od dziesięciu lat jest systematycznie modyfikowana w celu jej udoskonalenia. Metoda ta może być również z powodzeniem stosowana na innych przedmiotach. (abstrakt oryginalny)
EN
Creating entrepreneurial attitudes among students can also use for non-directional courses, and the condition of this is an appropriate method of teaching. A commonly known method of teaching the exercises, which includes: case studies, simulation game, brainstorming, or not liked by the students - polling, may be subject to modification. On their basis, we can create new and original teaching methods. The article will present its own method of conducting exercises with the course of design management systems, which is based on project method and has worked out for ten years. This method can also be used successfully in other courses. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Strony
216--236
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Altkorn, J. (1997). Zarządzanie i przedsiębiorczość. Studia polskich przypadków. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Balcerak, A. i Kwaśnicki, W. (red.). (2010). Modele symulacyjne i gry menedżerskie we wspomaganiu decyzji i w dydaktyce. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
  • Balogun T. i in. (red.). (1986). Proces kształcenia - podejście systemowe: podręcznik dla nauczycieli. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
  • Belbin, M.R. (2003). Twoja rola w zespole. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Bernat, T., Korpysa, J. i Kunasz, M. (2008). Przedsiębiorczość studentów w Polsce i wybranych krajach Europy Środkowowschodniej. Szczecin: Print Group.
  • Bostróm, L. i Lassen, L.M. (2006). Unraveling learning, learning styles, learning strategies and meta-cognition. Education + Training, 48 (2/3), s. 178-189.
  • Brzeziński, J. (2002). Erozja norm akademickich. Próba diagnozy. Warszawa: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej.
  • Cheda, R. (2004). Łatwiej o pracę za granicą. Rzeczpospolita, (3419), s. X1.
  • Diużniewski, B. (1971). Metody aktywizujące w doskonaleniu zawodowym. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Szkolnictwa Zawodowego.
  • European Commission. (2008). Entrepreneurship in higher education, especially in nonbusiness studies. Final report of the expert group. Bruksela: Directorate-General for Enterprise and Industry, Unit W. 1: Entrepreneurship.
  • Fazlagić, J. i Schmidt, M. (red.). (2009). Innowacyjne zarządzanie w polskiej oświacie. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
  • Glinka, B. i Hensel, P. (1999). Projektowanie struktur organizacyjnych. Warszawa: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Glinka, B. (2008). Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Gołębiowski, T., Dąbrowski, M. i Mierzejewska, B. (red.). (2005). Gospodarka oparta na wiedzy w uczelni wyższej. Warszawa, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.
  • Grudzewski, W.M. i Hejduk, I.K. (2003). Projektowanie systemów zarządzania. Warszawa: Difin.
  • Heinonen, J. (2007). An entrepreneurial-directed approach to teaching corporate entrepreneurship AT university level. Education + Training, 49 (4), 310-324.
  • Instytut Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk. (2001). Nauka polska w świetle integracji z Unią Europejską. Warszawa: Instytut Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk.
  • Karciarz, M. i Dutko, M. (2010). Informacja w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Klein, M. i Manganelli, R.L. (1998). Reengineering. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kolman, R. i Krukowski, K. (1997). Nowoczesny system jakości - poradnik dla przedsiębiorcy. Bydgoszcz: TNOiK.
  • Kostera, M. i Rosiak, A. (2005). Zajęcia dydaktyczne. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Kruszewski, K. (1988). Kształcenie w szkole wyższej. Podręcznik umiejętności dydaktycznych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  • Kuciński, K. (red.). (2010). Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce. Warszawa: Difin.
  • Kwiatkowski, S. i Kamiński, M.B. (2006). Knowledge cafe for intellectual entrepreneurship. Wiedza, przedsiębiorczość, bogactwo. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Kwieciński, Z. (2002). Demokracja a rynek: sprzeczne wyzwania dla edukacji. Warszawa: Fundacja na rzecz Nauki Polskiej, Fundacji dyskusje o nauce nr 6.
  • Lewandowski, J. (1999). Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie. Łódź: Politechnika Łódzka.
  • Laguna, M. (2004). Szkolenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Laguna, M. (2010). Przekonania na własny temat i aktywność celowa. Badania nad przedsiębiorczością. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Mwsalwiba, E.S. (2010). Entrepreneurship education: a review of its objectives, teaching methods, and impact indicators. Education + Training, 52 (1).
  • Obłój, K. (2002). Strategia organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Obłój, K. (2010). Pasja i dyscyplina strategii. Warszawa: Poltext.
  • Piecuch, T. (2010). Przedsiębiorczość: podstawy teoretyczne. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Pełczyński, Z. i Trzeciak, S. (2005). Koń "widzący inaczej". Rzeczpospolita, (3550).
  • Przybylski, W., Rudniski, S. i Szwed, A. (red.). (2010). Ewaluacja jakości dydaktyki w szkolnictwie wyższym: metody, narzędzia, dobre praktyki. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera.
  • Richtert-Kaźmierska, A. (2011). Przedsiębiorczość jako przedmiot nauczania na wyższej uczelni - wyzwania merytoryczne i metodyczne. e-Mentor, (2), 38-43.
  • Rutka, R. (2003). Jak tworzyć dokumentację organizacyjna przedsiębiorstwa. Gdańsk: ODDK.
  • Skalik, J. (red.) (1997). Projektowanie systemów zarządzania. Materiały do ćwiczeń. Wrocław: Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Skrzydlewski, W. (1990). Technologia kształcenia, przetwarzania informacji, komunikowanie, zarys koncepcji środków dydaktycznych. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
  • Sloan, P. (200S). Twórcze myślenie w zarządzaniu. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Strangler, D. i Kedrosky, P. (2010). Neutralisation and Entrepreneurship: The Structural Dynamics of Startups, Young Firms, and Job Creation. Ewing Marion Kauffman Foundation.
  • Strzelecki, T.J. (2000). Projektowanie systemów zarządzania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
  • Wawer, R. (2008). Animacja komputerowa w procesie kształcenia. Lublin: Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
  • Welter, F. i Smallbone, D. (2011). Institutional perspectives on entrepreneurial behavior in challenging environments. Journal of Small Business Management, 49 (1), 107-125.
  • Wyrzykowski, W. (red.). (2009). Przedsiębiorczość, przedsiębiorca, przedsiębiorstwo. Gdańsk: Oficyna Wydawnicza Bookmarket.
  • Zieliński, M. (2004). Punkty za talent i życiorys. Rzeczpospolita, (3419), Xl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261319

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.