PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 113--124
Tytuł artykułu

Aktywność przedsiębiorstw na rzecz zwiększenia życiowej wartości klienta - wyniki badań empirycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Activities of Enterprises Oriented Towards Increasing Customer Lifetime Value - the Results of Empirical Research.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwacja praktyki gospodarczej prowadzi do wniosku, że koncentracja przedsiębiorstw przesuwa się dzisiaj w kierunku długofalowego przywiązywania klientów do swojej oferty celem poprawienia zyskowności przedsiębiorstwa i wzrostu jego wartości. Świadomość dotycząca konieczności rozwijania przez przedsiębiorstwo umiejętności poznawania klientów, a następnie permanentnego dostarczania im coraz większych korzyści i płynącej z nich satysfakcji znajduje wyraz w wynikach ekonomicznych firmy. Należy przy tym podkreślić, Ŝe aspiracje przedsiębiorstwa w zakresie zwiększania wartości związków, jakie udało mu się zbudować ze swoimi klientami, prowadzą do zmiany kluczowych punktów w całym procesie zarządzania działalnością marketingową. Niniejszy artykuł stanowi próbę egzemplifikacji wybranych działań przedsiębiorstw województwa kujawsko-pomorskiego zorientowanych na umacnianie związków z klientami i zwiększanie ich wartości.(abstrakt oryginalny)
EN
The observation of economic practice allows stating that nowadays enterprises' focus moves in the direction of long-time customer's attachment for the enterprises offer. The aim of such approach is to improve the profitability and the value of the firm. Awareness of the necessity of developing enterprise's abilities to recognize customers' needs and supply them with constantly growing benefits resulting in customers' satisfaction is finally reflected in economic results of the firm. It is important to underlie that enterprises' aspirations concerning the increase of customers relationships value, lead to the change of the key points in the whole process of marketing management. The paper is an attempt to exemplify chosen activities of companies located in Kujawsko- Pomorskie voivodeship, oriented towards strengthening customer relationships and increasing their value.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • B. Dobiegała-Korona, Jak sprostać konkurencji, "Manager" 1996, nr 7-8, s. 34; M. Mitręga, Geneza i rozwój marketingu relacji jako koncepcji działań na rynku, w: Marketing relacji w przedsiębiorstwach i instytucjach rynkowych, red. A. Limański, R. Milic-Czernia, Wyd. PARA, Katowice 2005, s. 16-17.
  • V. Kumar, Zarządzanie wartością klienta, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010, s. 21.
  • B. Dobiegała-Korona, Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona, A. Herman, Difin, Warszawa 2004.
  • P. Doyle, Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 97.
  • B. Dobiegała-Korona, Istota i pomiar wartości klienta, w: Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, red. B.Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Poltext, Warszawa 2010, s. 29.
  • K. Burnett, Relacje z kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • E. Rudawska, Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005, s. 102.
  • J. Griffin, Customer loyalty, how to earn it, how to keep it, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1997, s. 191.
  • P. Donowan, T. Samler, Delighting customers. How to build a customer-driven organization,Chapman & Hall, London 1994, s.26.
  • E. Rudawska, Lojalność klientów.., s. 111.
  • B. Zanner, Management von Reklamationen im Industrieunternehmen - mehr als ein notwendiges Uebel, "Management" 1996, No. 11, s. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261639

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.