PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 125--139
Tytuł artykułu

Wpływ otoczenia na zachowania podmiotów na rynku farmaceutycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Impact of Environment on Entities Behavior on Pharmaceutical Market.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Państwa w trosce o ochronę pacjentów oraz ograniczenie wydatków na leki tworzą regulacje prawne. Europa jest chłonnym rynkiem farmaceutycznym, zaś starzejące się, a zarazem zamożne społeczeństwo generuje duŜy popyt na leki, który nawet przy dużym spadku PKB (Niemcy) jest sztywny. Celem artykułu jest przedstawienie mechanizmów funkcjonowania rynku farmaceutycznego oraz wskazanie zmian i tendencji pod wpływem czynników polityczno-prawnych, demograficznych, ekonomicznych i naturalnych.(abstrakt oryginalny)
EN
On pharmaceutical market there are law regulations created by the states in order to protect patients and reduce spending on drugs. Europe is an absorbent pharmaceutical market. Europe's aging and yet prosperous society generates a high demand for drugs, which even with a large decline in GDP (Germany) is stiff. The purpose of the paper is presentation of mechanisms for the functioning of the pharmaceutical market and identification of changes and trends under the influence of the political and legal, demographic, economic and natural factors.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Przeszłość i perspektywy farmacji. Prace Komisji Farmaceutycznej PTPN, red. A. Magowska,Wyd. Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 2007, s. 127.
  • Podstawy marketingu. Problemy na dziś i jutro, red. J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008, s. 32
  • Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005, s. 162.
  • S. Sudoł, Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem,PWE, Warszawa 2006, s.45.
  • Ph. Kotler, Marketing...
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1999, s. 54.
  • A. Mendyk, Leki oryginalne a odtwórcze, http://www.pulsmedycyny.com.pl/index/archiwum/9274,leki,oryginalne,odtw%C3%B3rcze.html.
  • M. Michalik, B. Pilarczyk, H. Mruk, Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym,Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005, s. 14.
  • B. Pilarczyk, Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym, w: M. Michalik,B. Pilarczyk, H. Mruk, Marketing strategiczny..., s. 28.
  • TheNewEsttimatesCounterfeit.pdf (Seite 1-3).
  • Zoll: Millionen illegaler Medikamente durch Aktion "MEDI-FAKE" sichergestellt, http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1980&format=HTML&aged=0&language=de&guiLanguage=de.
  • securPharm - der deutsche Schutzschild gegen gefälschte Arzneimittel, http://www.abda.de/fileadmin/assets/Pressetermine/2011/securpharm/PM_securPharm_der%20deutsche%20Schutzschild%20gegen%20gef%C3%A4lschte%20Arzneimittel.pdf.
  • Kampagne "Stop Piracy", http://www.pharmasuisse.org/de/dienstleistungen/kampagnen/Seiten/Stop-Piracy.aspx.
  • Sprawozdanie z prac Departamentu Spraw Zagranicznych NRA w latach 2008-2011,http://nia.org.pl/dat/attach/402_sprawozdaniedepzagr20082011.pdf.
  • World Development Indicators, data.worldbank.org/data-catalog/world-development-indicators.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.