PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 7 | 163--175
Tytuł artykułu

Relacje interpersonalne między pracodawcą a pracownikiem w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility in the Context of Interpersonal Relationship between Employer and Employee
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów społecznej odpowiedzialności w wewnętrznych relacjach między pracodawcą a pracownikami, w podmiotach gospodarczych i instytucjach z obszaru województwa zachodniopomorskiego i lubuskiego. Autorka prezentuje własne wyniki badań dotyczące nieetycznych zachowań pracodawców wobec pracowników i pracowników wobec pracodawców, a także stosowane instrumenty i działania w zakresie CSR w badanych organizacjach.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is the presentation of selected aspects of social responsibility in internal relationship between employer and employees, in business entities and institutions in territory of two voivodies: West Pomeranian and Lubuskie. The Author presents her own results of research concerning unethical behavior of employer towards employees and employees towards employer as well as tools and activities within CSR in the surveyed organizations.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie
Bibliografia
  • Brown M.E., Treviño L.K., Ethical Leadership: A Review and Future Directions, "Leadership Quarterly" 2006, vol. 17, issue 6.
  • Bugdol M., W zamian za korzyści, "Personel" 2003, nr 5.
  • Dz.Urz. Unii Europejskiej (2010/C 83/02) 30.3.2010.
  • DzU z 1997 roku, nr 78, poz. 483.
  • DzU z 2013, nr 0 poz. 2, Ustawa z dnia 9 listopada 2012 roku o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw.
  • Gadomska-Lila K., Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, "Management and Business Administration. Central Europe" 2012, nr 2.
  • Lewicka-Strzałecka A., Etyczne standardy firm i pracowników, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1999.
  • OECD Guidelines for Multinational Enterprises, Recommendations for Responsible Business Conduct in a Global Context, OECD 2011, www.oecd.org/daf/investment/guidelines (4.03.13).
  • Porter M.E, Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?, "Harvard Busieness Review Polska" 2007, nr 6(52).
  • Raport Odpowiedzialny biznes 2012. Dobre praktyki. www.odpowiedzialnybiznes.pl (7.03.13).
  • Sroka R., Wzorcowe zachowania, "Personel i Zarządzanie" 2012, nr 1.
  • Szczupaczyński J., Bariery etycznego zarządzania w opinii polskich menedżerów i przedsiębiorców, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 1.
  • Turek D., Wojtczuk-Turek A., Kompetencyjne uwarunkowania nieetycznego zachowania pracowników, "Problemy Zarządzania" 2011, nr 4.
  • www.cauxroundtable.org (7.06.2013).
  • www.globalcompact.org.pl (3.06.2013).
  • www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000 (3.06.2013).
  • Żuber A., Moralnie naganne korzyści, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261715

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.