PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 92 Strategiczne uwarunkowania kształtowania potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw : SOOIPP Annual 2012 | 55--70
Tytuł artykułu

Innowacyjność jako czynnik podnoszenia konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w P olsce w świetle badań własnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation as a factor for raising the competitiveness of small and medium-sized enterprises in Poland in the light of their own
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią siłę napędową wszystkich gospodarek krajów europejskich, w tym również gospodarki polskiej. Jednakże jak pokazują badania, pomimo ogromnej przewagi statystycznej, w sensie ekonomicznym nie są one zbyt silne rynkowo. Przyczyn takiego stanu rzeczy upatruje się m.in. w dużym ich zróżnicowaniu strukturalnym (większość z nich stanowią podmioty mikro - ok. 94%, małe - ok. 3% i średnie ok. 2%)1, uwarunkowaniach zewnętrznych (utrudnionym dostępie do zewnętrznych źródeł finansowania, braku wykwalifikowanej kadry itp.) oraz uwarunkowaniach wewnętrznych (wynikających z przesłanek mentalnościowych właścicieli tych przedsiębiorstw i często braku pomysłu na dalszy ich rozwój). (fragment tekstu)
EN
In this article the relation between innovativeness and competitiveness has been described. The innovativeness has essential influence on the most enterprises competitiveness in the market. The product innovation is the most frequent implementation among SME sector. The entrepreneurs have mentioned many effects of innovative implementations which help them to reach the market high position (improving their products and services, improving their quality, etc). The conclusions included inside, there are results of the own researches. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Jędrych E., Dyfuzja innowacji personalnych w organizacjach gospodarczych, Zeszyty Naukowe nr 1020, Politechnika Łódzka, Łódź 2008.
  • Niedzielski P., Stanisławski R., Stawasz E., Polityka innowacyjna państwa wobec sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce - analiza uwarunkowań i ocena realizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011.
  • Przedsiębiorczość w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Departament Analiz i Prognoz, Warszawa 2010.
  • Rekomendacja Komisji, 2003/361/WE z 6 maja 2003, Dz. Urz. WE LI 24 z 20 maja 2003.
  • Stanisławski R., Lisowska R, The Polish SME innovativeness against a background of European union countries, w: Knowledge Base for Management - Theory and Practice, ed. S. Hittmar, Scientific Monograph Collection, University of Zilina 2010.
  • Stanisławski R., Innovativeness as a target product of actions of small and medium enterprises, w: Product and packaging, Marketing aspects, eds. J. Lewandowski, M. Sekieta, I. Jałmużna, Technical University of Lodz, Lodz 2010.
  • Stanisławski R., Januszkiewicz A., Unia Europejska dla menedżerów - warunki funkcjonowania oraz rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości w kontekście założeń unijnych, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PŁ, Łódź 2011.
  • Stanisławski R., The influence of innovations on the competitiveness of small and medium- sized enterprises in Poland within the context of the Common European Market, w: Current issues of sustainable development - transformation, education and business, eds. J. Platje, J. Słodczyk, D. Ramsey, Economic and Environmental Studies No. 11, Opole University, Opole 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.