PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 317--330
Tytuł artykułu

Zaawansowanie strategii zarządzania relacjami w bankach detalicznych działających w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Relationship Management Strategies Advancement in the Retail Banks Operating in Poland.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Banki obsługujące klientów indywidualnych w Polsce, w coraz większym stopniu wykorzystują działania umożliwiające im zarządzanie relacjami ze swoimi klientami. Celem artykułu jest zaprezentowanie zaawansowania strategii zarządzania relacjami oraz wskazanie skutków, jakie niesie wdrożenie programu zarządzania relacjami z klientami w bankach detalicznych działających w Polsce. Artykuł przygotowano na podstawie badania ankietowego wykonanego przez autora. Wyniki badania wskazują czynniki, na jakie banki stawiają próbując budować swoją przewagę konkurencyjną, określają status wdrożeń wybranych inicjatyw składających się na zarządzanie relacjami z klientami, uwydatniają główne czynniki sukcesu strategii zarządzania relacjami z klientami oraz prezentują najważniejsze wymierne korzyści z jej wprowadzenia.(abstrakt oryginalny)
EN
Banks servicing retail customers, operating in Poland are increasingly using measures to enable customer relationships management. The objective of the study is presenting advancement of customer relationship management and indicating customer relationship management's impact on retail banks in Poland. The paper is prepared on the basis of a survey research conducted by the author. The research results indicate factors used by banks in attempt to build the competitive advantage, determine the status of implementation of selected initiatives of customer relationship management, highlight the key success factors of customer relationship management as well as present the most important benefits from its implementation.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • M. Lengel, Measuring customer value in retail banking, Peppers & Rogers Group webcast,www.bettermanagement.com (2.04.2012).
  • J. Harasim, Bankowość detaliczna w Polsce, CeDeWu, Warszawa 2005, s. 137.
  • W. Boczoń, Banki prowadzą już ponad 21 milionów ROR-ów, http://media.bankier.pl/pr/154037/banki-prowadza-juz-ponad-21-milionow-ror (30.11.2011).
  • Analiza 50 największych banków Polsce, dodatek do miesięcznika "Bank" 2008, nr 6, s. 3.
  • J. Reynolds, A practical guide to CRM: building more profitable customer relationship, CMP Books, New York 2003, s. 16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.