PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 105 Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 2 | 181--192
Tytuł artykułu

Marketing wewnętrzny w budowaniu kapitału ludzkiego w nowej gospodarce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internal Marketing in Building Human Capital in the New Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowa Gospodarka, której immanentną cechą jest globalizacja, rozwój technik informatycznych oraz transfer wiedzy, stawia przed podmiotami działającymi na rynku nowe wyzwania. Tradycyjne zasoby ekonomiczne ulegają deprecjacji, a istotnym aktywem przedsiębiorstwa stają się umiejętności i kompetencje pracowników. Stąd też rola wiedzy wynikająca z innowacyjnych postaw pracowników, ich elastyczności i umiejętności podejmowania działań adekwatnych do danych warunków miejsca i czasu, a także zdolności twórczego myślenia i pozyskiwania informacji. Pracownicy są więc tym strategicznym zasobem przedsiębiorstwa, w który trzeba inwestować, ale też na który trzeba spojrzeć z innej perspektywy.(fragment tekstu)
EN
Internal Marketing is associated with Human Resource Management and with the current practices in the filed of Personnel Policy. Therefore, it is difficult to identify typical benefits for this concept which are often hidden. The aim of the article is to point out the values of the usage of Internal Marketing. It mainly concerns the role of the Internal Marketing tools in raising the quality of human capital. The article is based on the subject literature as well as own research carried out in different companies in years.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bartkowiak G.: Skuteczny kierownik - model i jego empiryczna weryfikacja, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Hamel G., Prahalad C.K.: Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  • Kowalczyk E.: Psychospołeczne uwarunkowania negocjacji gospodarczych, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.
  • Majowska M.: Problemy badania wpływu kapitału ludzkiego na zachowania przedsiębiorstwa, w: Kapitał ludzki a kształtowanie przedsiębiorczości, red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa 2004.
  • Olsztyńska A.: Wizerunek także dla pracownika: cele i techniki PR wewnątrz firmy, "Personel" 1999, nr 9.
  • Pokorska B.: Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym przedsiębiorstwie, "Handel Wewnętrzny" 2005, nr 3.
  • Rybak M., Zarządzanie kapitałem ludzkim a kluczowe kompetencje, w: Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, red. M. Rybak, Poltext, Warszawa 2003.
  • Sajkiewicz A.: Człowiek - kreator wartości przedsiębiorstwa w: Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.
  • Skrzypek E.: Kreatywność pracowników wiedzy i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw, w: Kapitał intelektualny i jego ochrona, red. E. Okoń- Horodyńska, R. Wisła, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.
  • Strużyna J.: Wymiary kapitału ludzkiego firmy, w: Kształtowanie kapitału ludzkiego firmy, red. B. Kożuch, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2000.
  • Urbanek G.: Pomiar kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsię- biorstwa,Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  • Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.