PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '11 | 305--311
Tytuł artykułu

Budowanie zaufania w organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaufanie jest postrzegane jako czynnik, który w dużej mierze wpływa na sukces organizacji, szczególnie w warunkach szybko zmieniającego się otoczenia. Zaufanie jest potrzebne w warunkach, niepewności i złożonego otoczenia, daje poczucie bezpieczeństwa,, które umożliwia działanie w złożonym otoczeniu, zwiększa szanse na wprowadzanie zmian, wspomaga uczenie się, kreatywność i innowacyjność zarówno wewnątrz organizacji, na przykład w zespołach projektowych, w aliansach między organizacjami i partnerstwie B&R53. Zaufanie jest niezwykle ważne w nawiązywaniu współpracy i utrzymywaniu długoterminowych relacji.Celem opracowania jest scharakteryzowanie czynników wpływających na budowanie zaufania. Przedstawiony model opisany został w badaniach przeprowadzonych wśród 368 menedżerów z terenu województwa mazowieckiego.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Lewis J.D., Welgert A.: Trust as a social reality. "Social Forces" 1985, No. 63(3)
  • Nahapiet J., Ghoshal S.: Social capital, intellectual capital and organizational advantage. "Academy of Management Review" 1998, No. 23
  • McAllister D.J.: Affect-and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations. "Academy of Management Journal" 1995, No. 38(1)
  • Reina D.S., Reina M.L.: Trust and Betrayal in the Workplace: Building Effective Relationships in Your Organization. Berrett-Koehler, San Francisco, CA 1999
  • Senge P.M.: The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization. New York 1990
  • McAllister D.J.: The second face of trust: reflections on the dark side of interpersonal trust in organizations. "Research on Negotiation in Organizations" 1997, No. 6
  • Zand D.E.: The Leadership Triad: Knowledge, Trust and Power. Oxford University Press, New York 1997
  • Zarządzanie kadrami. Red. T. Listwan. C.H. Beck, Warszawa 2002
  • Jones G, George J.: The Experience and Evolution of Trust: Implications for Cooperation and Teamwork. "Academy of Management Review" 1998, No. 23
  • Zaheer A., McEvily B., Perrone V.: Does Trust Matter? Exploring the Effects of Interorganizational and Interpersonal Trust on Performance. "Organization Science" 1998, Vol. 9, No. 2
  • Dodgson M.: Leaning, Trust, and Technological Collaboration. "Human Relations" 1993, No. 46
  • Rotter J.B.: Interpersonal trust, trustworthiness and gullibility, "American Psychologist" 1980, No. 35(1)
  • Lewicki R., Bunker B.: Developing and maintaining trust in work relations. W: Trust in organizations: Frontiers of theory and research. Red. R. Kramer, T. Tyler. Sage, Newbury Park, CA 1996
  • Bhattacharya R., Devinney T.M.: A Formal Model of Trust Based on Outcomes. "Academy of Management Review" 1998, No. 23(3)
  • Mayer R.C., Davis J.H., Schoorman F.D.: An Integrative Model of Organizational Trust. "Academy of Management Review" 1995, No. 20(3)
  • Sztompka P.: Zaufanie fundamentem społeczeństwa. Znak, Kraków 2007
  • Pillutla M.M.: Trust. W: Blackwell Encyclopedic Dictionary of Organizational Behavior, 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.