PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 26 | 243--253
Tytuł artykułu

Nowomowa komputerowa wśród młodych konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Computer Newspeak Among Young Consumers.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowomowa komputerowa to język, gwara, szyfr używany przez środowisko Internetu. Wśród młodych konsumentów często służy dynamicznej komunikacji, ale także wyrażeniu swojej przynależności do konkretnego kręgu, dla podkreślenia oryginalności i wyróżnienia się z czystego językowo tła reszty Internetu. Slang stosowany w komunikacji ma miejsce na czatach internetowych, forach dyskusyjnych, w poczcie elektronicznej i komunikatorach internetowych, ale także przy korzystaniu z telefonów komórkowych (komunikacja werbalna, SMS-y). Do podstawowych elementów nowomowy komputerowej można zaliczyć akronimy, leet speak, pismo pokemoniaste, emotikony, zapożyczenia językowe i mema internetowe. Skutki nowomowy komputerowej wykraczają daleko poza język. Zjawisko to daje się zauważyć we wszystkich etapach procesu zakupowego młodych konsumentów: określenia sposobów zaspokojenia potrzeby, fazy gromadzenia informacji, podczas konsumpcji lub użytkowania produktu, oceny produktu i jego działania lub w wyrażaniu zdania na temat produktu.(abstrakt oryginalny)
EN
Computer newspeak is a language, dialect, the cipher used by the Internet environment. Among young consumers it is often used for dynamic communication but also for an expression of inclusion to a particular circle, to emphasize the originality and distinction of pure linguistic background of the rest of the Internet. Slang used in the communication takes place in chat rooms, message boards, e-mails and instant messaging, but also in the use of mobile phones (verbal communication, text messages). The basic components include acronyms, leet speak, emoticons, linguistic borrowings, internet memes and special ways of writing text (like one know in Poland as 'pokemon writing'). The effects of computer newspeak go far beyond language. Newspeak phenomenon can be observed in all stages of the purchasing process of young consumers: identifying ways to fulfilling the need, the information gathering phase, the consumption or use of the product, evaluate the product and its actions or in expressing opinions about the product.(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • M. Głowiński, Nowomowa po polsku, Wyd. PEN, Warszawa 1990.
  • B. Kożusznik, Komunikacja w dobie Internetu - wpływ na jednostkę, organizację i otoczenie,w: Zarządzanie i technologie informacyjne. Komunikacja w dobie Internetu, red. B. Kożusznik,Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004, s. 11.
  • http://netykieta.prv.pl/ (3.03.2012).
  • Dane GUS na koniec 2011 roku. J. Pogorzelski, Wartości uznawane przez młodzież a pozycjonowanie produktów, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2006, s. 107 (rozprawa doktorska); Z. Bokszański, Indywidualizm a zmiana społeczna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • A. Jachnis, J.F. Terelak, Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz 1998, s. 357.
  • American Heritage Abbreviations Dictionary, Houghton Mifflin, 2005.
  • L.R. Franzini, Kids who laugh: how to develop your child's sense of humor, Square One, Inc., New York 2002, s. 145.
  • www. http://transl8it.com/; pl.shvoong.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.