PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 86 Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego | 67--81
Tytuł artykułu

Łódzki szlak konny jako przykład markowego produktu turystycznego województwa łódzkiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Łódź Horse Trail As A Branded Tourist Product Of Łódź Voivodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach obserwujemy w Polsce wzrost zainteresowania turystyką konną, czemu sprzyjają zarówno bogate walory krajoznawczo-przyrodnicze kraju, jak również rozwinięta infrastruktura z licznymi ośrodkami jeździeckimi, stadninami oraz gospodarstwami agroturystycznymi. Renesans, jaki przeżywa turystyka konna, znajduje wyraz w statystyce - ponad sześciokrotny wzrost uczestników wycieczek jeździeckich notowany w latach 2000-2009 (tabela 1). Turystyka konna zyskuje z roku na rok coraz więcej zwolenników. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie turystów tworzone są nowe szlaki konne przez PTTK, nadleśnictwa oraz władze lokalne i powstają coraz nowocześniejsze ośrodki jeździeckie.(abstrakt oryginalny)
EN
Łódź region has a great potential to be developed into a horse tourism. There are a lot of cultural and historical sites and also unique attractions in the centre of Poland. Horse riding is a new idea within tourist development in Łódź Voivodship. Łódź Horse Trail is the unique tourism product. It is the longest (above 1800 km), the safest and best marked horse track in Poland. The trail leads through wooded areas with open pastureland, river valleys and protected areas. It includes 7 landscape parks and about 30 reserves. Horse riding is a big impulse for rural tourist development and agrotourism in this region. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • K. Chodkiewicz, E. Drabek, Organizacja szlaków konnych i animacja rekreacji jeździeckiej jako elementy promocji lasów państwowych, "Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej" 2009, z. 4, s. 292.
  • M. Józefczyk, Najpiękniejsze szlaki konne w Polsce, Carta Blanca, Warszawa 2010, s. 19.
  • A. Stasiak, Produkt turystyczny - szlak, "Turystyka i Hotelarstwo" 2006, nr 10, s. 9.
  • Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2009 roku, red. S. Liszewski ROT Woj. Łódzkiego, Łódź 2010, s. 22.
  • A.M. Rohrscheidt, Szlaki tematyczne, Proksenia, Kraków 2009.
  • J. Styperek, Linearne systemy penetracji rekreacyjnej, Bogucki Wyd. Naukowe, Poznań 2002
  • Słownik Języka Polskiego, t. III, PWN, Warszawa 1981, s. 417.
  • Instrukcja znakowania szlaków turystycznych, PTTK, Warszawa 2007, s. 4.
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł, realizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa 2010, s. 143.
  • M. Koter, S. Liszewski, A. Suliborski, Łódź i region Polski środkowej. Podręcznik wie-dzy o regionie dla licealistów, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2000, s. 50.
  • Regiony Polski, GUS, Warszawa 2009, s. 4.
  • Ochrona środowiska, GUS, Warszawa 2010.
  • P. Wandachowicz, Turystyka w siodle - Infrastruktura innowacyjnego i unikatowego produktu turystycznego, "Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej" 2010, z. 1, s. 227.
  • E. Hoć, S. Długosz, Prognoza oddziaływania na obszary Natura 2000 projektu "Turysty-ka w siodle, infrastruktura innowacyjnego i unikatowego produktu turystycznego, Urząd Marszałkowski w Łodzi, Łódź 2010.
  • www.wsiodele.lodz.pl, wrzesień 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262301

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.