Warianty tytułu
TheII Tourism Demand Case Study Toruń as a Destination Place
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie wybranych aspektów metodologicznych analizy popytu turystycznego w Toruniu oraz przedstawienie struktury realizowanego popytu i szacunku jego wielkości. (fragment tekstu)
The growing social and economical rang of tourism, the complexity of motives and its form of realization, persuade to more and more broader research it in economics science's point of view. The research both in theoretical and in practical formulation. The research results could have value as well for elements of tourism industry and local authorities, which create and realize strategies of local development with consideration of tourism in it. The research realize with reference to Toruń as a city of tourism destination, inform us in important way about demand's complexity but also its proportions and value for local economy.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
127--139
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- R.Ch. Mill, The Tourism System An Introductory Text, Prentice-Hall International, New Jersey 1992, s. 10-11.
- 2 R.W. McIntosh, Tourism, Principles, Practices, Philosophies, John Wiley & Sons, New York 1995, s. 297.
- Rachunek satelitarny turystyki dla Polski, Ministerstwo Sportu i Turystyki, red. E. Dziedzic, Warszawa 2008.
- D. Milewski, K. Orfin, Popyt turystyczny i rekreacyjny, w: Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010, rozdz. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262595