PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 419--430
Tytuł artykułu

Rola i funkcje usług biznesowych w gospodarce narodowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role and functions of business services in the national economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Usługi biznesowe w dużym stopniu warunkując postęp ekonomiczny, społeczny i kulturalny, pozostają w ścisłym związku z przemianami społeczno-gospodarczymi. Dlatego też ekonomiczną funkcję usług biznesowych należy uznać za czynnik niezbędny w procesie produkcji i reprodukcji społecznej. Przejawia się to we wszystkich fazach procesu gospodarowania: produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji. Rosnące znaczenie usług biznesowych w trzecim sektorze, a także w całej gospodarce narodowej, zadecydowało o podjęciu rozważań na temat tych usług. Celem artykułu jest analiza roli i funkcji usług biznesowych w gospodarce narodowej. (fragment tekstu)
EN
Structural changes in the economies of developed countries are progressing in the direction of changes in the proportions between the three major sectors of national economy. between sectors are complex, multidirectional relationships. The agricultural sector and industry can no longer function without the service. The national economy increasingly important role played by new services, including business services. Those conditions for the selection purpose of this paper, which is to analyze the role and functions of business services in the national economy(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Karpiński, Przyszłość rynku pracy w Polsce, Komitet Prognoz "Polska 2000 plus" PAN, Warsza-wa 2006, s. 37-38.
  • S.M. Szukalski, Serwicyzacja gospodarki i industrializacja usług, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 4-5, s. 48.
  • K. Kłosiński, D. Mongiałło, Usługi biznesowe w Unii Europejskiej na przełomie wieków, "Wiadomości Statystyczne" 2005, nr 12, s. 95.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej 2011, GUS, Warszawa 2011, s. 691-693.
  • M. Daszkowska, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 74.
  • K. Rogoziński, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2000, s. 45.
  • M. Okulus, Usługi jako czynnik aktywizujący długofalowy rozwój gospodarki, Raporty, z. 71, Instytut Rozwoju i Studiów Strategicznych, Warszawa 1998, s. 22.
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 17-20.
  • A. Fiuk, Usługi biznesowe w krajach Unii Europejskiej, w: Unia Europejska. Inte-gracja, konkurencyjność, rozwój, red. K. Kłosiński, Wydawnictwo KUL, Lublin 2007, s. 332.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.