PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 26 | 147--161
Tytuł artykułu

Social media marketing jako nowy paradygmat w rozwoju innowacyjnych narzędzi komunikacji marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media Marketing as the new Paradigm in the Development of Innovative Tools of Communication with Costumers
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Social media marketing (SMM) to nowa koncepcja komunikacji z klientami, która powstała i rozwinęła się w wyniku implementacji platform społecznościowych. Artykuł jest próbą naukowego podejścia do tego nowego paradygmatu komunikacji online, mając za zadanie przeanalizowanie rozwoju koncepcji, podstaw teoretycznych oraz modelu funkcjonowania. Pozwoli to na zdefiniowanie tego pojęcia w nowoczesnej komunikacji oraz na opracowanie efektywnych modeli strategii komunikacyjnych z klientem, jak również ich ewaluacji.(abstrakt oryginalny)
EN
Social media marketing is the new concept in communication with clients by application of the new platforms of social media, commonly known as online social networks. The present work attempts to give academic background to the new paradigm in online communication with the aim of the analysis of its development, theoretical backgrounds and models of functioning. Such an analysis will allow to define the new concept and to elaborate the new and effective strategies of communication with clients, as well as its evaluation.(original abstract)
Twórcy
  • Universidad de Málaga, España
  • Universidad de Málaga, España
Bibliografia
  • A. Charlesworth, Internet marketing. a practical approach, Elsevier, Oxford 2009, p. 287.
  • J. Costa, Comunicación Corporativa y Revolución de los Servicios, Ediciones Ciencias Sociales, Madrid 1995.
  • E. De la Rica, Marketing en Internet y e-business, Ediciones Anaya Multimedia, Madrid 2000.
  • F.J. Godoy Martin, Web 2.0 y comunicación. Implantación de los medios sociales en las empresas de comunicación de Andalucía, in: La Web 2.0 y 3.0 en su relación con el EEES, ed. J.E. Gonzálvez Vallés, Vision Libros, Madrid 2011, p. 123-124.
  • B. Solis, D. Kutcher, Engage! : the complete guide for brands and businesses to build, cultivate, and measure success in the new web, John Wiley & Sons, New Jersey 2010.
  • J. Jaffe, Join the conversation, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey 2007, p. 16-17, 42-43, 48.
  • C. Aced, N. Arqués, M. Benítez, Visibilidad: cómo gestionar la reputación en Internet, Ediciones Gestión 2000, Spain 2009, p. 43, 49.
  • A. Podlaski, Marketing społecznościowy, Helion, Gliwice 2011, p. 12.
  • Ch. Li, J. Bernoff, Marketing technologii społecznych, MT Biznes, Warsaw 2009, p. 88.
  • M. Cortés, Nanoblogging, Editorial UOC, Barcelona 2009, p. 19.
  • M. Ledederman, R. Sánchez, Marketing experiencial. La revolución de las marcas, ESIC Editorial, Madrid 2008, p. 151.
  • Briz and Laso (2000) can be found in: S.C. Fernández, P.L. Reinares, Comunicación en Internet: estrategias de marketing y comunicación interactivas, Paraninfo, Madrid 2001.
  • Ch. Charlesworth (2007) in his work Key Concept in e-Commerce in: Ch. Charlesworth, Internet Marketing. A Practical Approach, Elsevier, Oxford 2009, p. 287.
  • A.M. Kaplan, M. Haenlein, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons" 2010, Vol. 53, p. 59-68.
  • D.M. Boyd, N.B. Ellison, Social Network Sites: Definition, history and scholarship, "Journal of Computer-Mediated Communication" 2007
  • S.M. Cutlip, Cutlip S.M, Manual de Relaciones Públicas eficaces, Gestión 2000, Barcelona 2006.
  • L. Evans, Social media marketing: promoting your company through viral marketing, Que Pub. and Pearson Education, London 2010, p. 59.
  • B. Solis, D. Breakenridge, PR 2.0 in a Web 2.0 world: what is Public Relations 2.0, FT Press Delivers, New Jersey 2010.
  • B. Solis, B. Breakenridge, Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media is Reinventing the Aging Business of PR, FT Press, New Jersey 2009, p. 112.
  • J. Xifra, Teoría y estructura de las relaciones públicas, McGraw Hill, Madrid 2003.
  • Guy R. Powell, Marketing Calculator: Measuring and Managing Your Return on Marketing Investment, John Wiley, Singapure 2008.
  • G. Powell, S. Groves and J. Dimos, ROI of Social Media, John Wiley, Singapore 2011, p. XXI.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263395

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.