PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 26 | 163--173
Tytuł artykułu

Blogi komercyjne jako obszar aktywności informacyjnej firm

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Commercial Blogs as an Information Activity Area
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Rozwój Internetu i pozostałych technologii informacyjnych przyczyniły się do nowego spojrzenia na schematy rynkowe oraz wymogły na przedsiębiorstwach szybkie przystosowanie się do nowych warunków. Rosnąca liczba informacji oraz wzrost jej dostępności dla obywateli to obecnie wyraźny trend w procesie rozwoju społecznego. Tworzą się "społeczeństwa bogate w informacje", których cechy są zasadniczo odmienne od "społeczeństw bogatych w zasoby materialne" i opierających swoją gospodarkę na eksploatacji tych zasobów. Znaczący w działaniach internetowych jest rozwój social mediów: portali społecznościowych, blogów oraz forów dyskusyjnych i rekomendacyjnych. W artykule została zaprezentowana analiza bloga jako narzędzia oddziaływania firm na klientów w celach informacyjnych oraz budowania marki i więzi z klientami. Przedstawiono także wyniki badań wtórnych oraz rankingi najbardziej efektywnych blogów firmowych w polskim Internecie w 2011 roku.(abstrakt oryginalny)
EN
The future of the blogosphere will depend whether blogs will accept new and more popular Internet phenomena - In particular integration with consumers and openness to consumers' opinions. If blogs can find a specialist niche in the internet world, they will survive and develop in their own form. Corporate blogs and their development will not only depend on Information Technologies- but also on creativity of companies and their openness to interactions with customers-internet users and their resilience to praise and criticism included in the blog. It is also important to gather those who through commentaries build a community - they create an information and social graph for the company.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego, red. T. Zasępa, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001, p. 54-57.
  • Ch. Li, J. Bernoff, Marketing technologii społecznych. Groundswell, czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, MT Biznes, Warszawa 2009, p. 36-39.
  • Ch. Treadaway, M. Smith, Godzina dziennie z Facebookiem, Helion, Gliwice 2010, p. 23-18.
  • A. Joshi, Web 2.0 Mining: Analyzing Social Media, InProceedings, Proceedings of the NSF Symposium on Next Generation of Data Mining and Cyber-Enabled Discovery for Innovation, 2007, p. 28.
  • A. Dejnaka, Aktywność przedsiębiorstw i internautów w social mediach, report - own research, Wrocław 2011.
  • L. Evans, Social media marketing, Helion, Gliwice 2011, p. 24.
  • W. Gustowski, E-społeczność, Internetowe Wyd. Złote Myśli, Gliwice 2008, p. 48.
  • E. Fedorowicz, Blog, czyli nowa nisza reklamowa, "Marketing i Rynek" 2009, No. 10, p. 36.
  • J. Wright, Blogowanie w biznesie, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007, p. 9-10.
  • G. Mazurek, Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer business, Kraków 2008, p. 52-53.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.