PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 82 Popyt turystyczny: zagadnienia podstawowe | 331--341
Tytuł artykułu

Koncepcja krajowego indeksu konkurencyjności oferty turystycznej Polski

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
TheII Concept of the National Competitiveness Index of Poland's Tourist Supply .
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadzenie polityki turystycznej wymaga dysponowania wiedzą, która pozwala ocenić sytuację bieżącą i przewidywać kierunki jej rozwoju. Z perspektywy władz administracyjnych każdego szczebla podstawowe znaczenie powinno mieć takie kierowanie rozwojem turystyki, aby wnosiła ona możliwie znaczący wkład w rozwój gospodarczy i tworzenie miejsc pracy na terenie, za który są odpowiedzialne. Oznacza to, że szczególnie pożądane jest wspieranie takich form turystyki, które mogą spełnić tego typu oczekiwania. Trzeba jednak pamiętać, że ostatecznie o tym, jakie formy turystyki będą się rozwijały, zadecydują sami turyści. Współczesny rynek turystyczny jest jednak bardzo konkurencyjny, o potencjalnych klientów zabiega wielu dostawców i wiele miejsc i dlatego podstawowe znaczenie dla skutecznego konkurowania z nimi ma wiedza o oczekiwaniach i opiniach turystów.(fragment tekstu)
EN
The paper presents the concept of the national competitiveness index of Poland's tourist supply. Its aim is to deliver a tool enabling audit and forecasts of demand for tourist services at the national and regional level (NUTS 2). The applied concept of competitiveness is grounded in theories stressing the significance of customer satisfac-tion for evaluation of the prospects of the destination. It attempts to combine that with the contribution of particular market segments to the generation of the tourist value added as established by the TSA. The proposed national index is the sum of the regional indexes weighted by the regions' shares in catering for those segments.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Rachunek satelitarny Polski dla 2005 rok. Instytut Turystyki, Warszawa 2008, s. 7-8, www.msport, 10.11.2011.
  • M. Żemła, Wartość dla klienta w procesie kształtowania konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego, Katowice 2010, s. 212-222.
  • J. Blanke, T. Chiesa, The Travel & Tourism Competitiveness Report 2011. Beyond the Downturn, WEF, Geneva 2011, Appendix A, www.weforum.org/ttcr 15.09.2011.
  • M. Żemła, op. cit., s. 220.
  • J. Blanke, T. Chiesa, op. cit., s. 9.
  • M. Kozak, S. Baloglu, Managing and Marketing Tourist Destinations. Strategies to Gain a Competitive Edge, Routledge, N. York, London 2011, s. 28-34.
  • S. Hudson, Tourism and Hospitality Marketing. A Global Perspective, SAGE, Los Angeles 2008, s. 140-143.
  • "Customer satisfaction", Wikipedia, en.wikipedia.org/wiki/Customer satisfac-tion, 01.09.2011.
  • The Consumer Market Scoreboard. Making Markets Work for Consumers, 6th ed. Euro-pean Commission, Bruksela 21.10.2011, www.ec.europa.eu, 10.11.2011.
  • American Customer Satisfaction Index, www.en.wikipedia.org, 1.09.2011
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263619

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.